Czy w ramach konkursu możliwe jest zorganizowanie korepetycji/kursu językowego, treningu kreatywności i myślenia twórczego, asertywności i umiejętności rozwiązywania problemów oraz działań włączających typu wyjście do kina, teatru, basen itd. dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej (jako osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym)? - Regionalny Program Operacyjny WUP Łódź

Czy w ramach konkursu możliwe jest zorganizowanie korepetycji/kursu językowego, treningu kreatywności i myślenia twórczego, asertywności i umiejętności rozwiązywania problemów oraz działań włączających typu wyjście do kina, teatru, basen itd. dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej (jako osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym)?

Print Drukuj

Tak, w ramach typu wsparcia: „rozwój usług placówek wsparcia dziennego oraz innych alternatywnych form opieki dla dzieci (powyżej 3 roku życia) i młodzieży służących integracji społecznej oraz zapobieganiu patologiom" możliwe jest zorganizowanie dla uczestników placówek wsparcia dziennego korepetycji/ kursu językowego, treningów kreatywności i myślenia twórczego, asertywności i umiejętności rozwiązywania problemów, a także działań włączających typu wyjście do kina, teatru, na basen. Wszystkie podejmowane w ramach projektu działania muszą przyczyniać się do osiągnięcia celu szczegółowego PI 9iv „poprawa dostępu do usług społecznych ograniczających ubóstwo i wykluczenie społeczne realizowanych w regionie" i zostać odpowiednio opisane i uzasadnione.
Obligatoryjne jest realizowanie zajęć rozwijających co najmniej dwie z ośmiu kompetencji kluczowych wskazanych w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady  z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE)  (Dz. Urz. UE L 394 z 30.12.2006, str. 10):

  • porozumiewanie się w języku ojczystym;
  • porozumiewanie się w językach obcych;
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne;
  • kompetencje informatyczne;
  • umiejętność uczenia się;
  • kompetencje społeczne i obywatelskie;
  • inicjatywność i przedsiębiorczość;
  • świadomość i ekspresja kulturalna.
Informacje o publikacji dokumentu