Czy nauczyciela zatrudnionego w danej placówce na podstawie Karty Nauczyciela można zatrudnić do realizacji działań projektowych na podstawie Kodeksu Pracy? - Regionalny Program Operacyjny WUP Łódź

Czy nauczyciela zatrudnionego w danej placówce na podstawie Karty Nauczyciela można zatrudnić do realizacji działań projektowych na podstawie Kodeksu Pracy?

Print Drukuj
W ramach projektu możliwe jest zatrudnienie personelu projektu w ramach stosunku pracy (na umowę o pracę w wymiarze czasu pracy odpowiadającym 1 etatowi zgodnie z przepisami krajowymi, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy). Kwota wskazana w załączniku nr 7 dotyczy zatrudnienia w wymiarze 1 etatu, zgodnie z nim planując rozwój usług placówek wsparcia dziennego można zatrudnić wychowawcę, jego kwalifikacje muszą być zgodne z art. 26 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz opiekuna dzieci/ animatora zabaw . Wydatki związane z wynagrodzeniem personelu są ponoszone zgodnie z przepisami krajowymi, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.), z Kodeksem Cywilnym, a także Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020 – podrozdział 6.16.
Natomiast od dnia 31 marca br. nowe przepisy umożliwiają nauczycielom, którzy nie realizują w danej szkole lub placówce tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, realizowanie zajęć w ramach projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich w ramach stosunku pracy (tj. na podstawie Kodeksu pracy) na określonych zasadach. Ma to istotne znaczenie dla określenia warunków kwalifikowalności wynagrodzeń nauczycieli w projektach finansowanych z EFS w perspektywie finansowej 2014-2020.
Projekty składane w odpowiedzi na konkursu powinny zakładać m.in. rozwój usług placówek wsparcia dziennego oraz innych alternatywnych form opieki dla dzieci (powyżej 3 roku życia) i młodzieży służące integracji społecznej oraz zapobieganiu patologiom. Pragniemy zwrócić uwagę, że przedmiotem konkursu nie jest rozwój oferty edukacyjnej w szkołach.
Informacje o publikacji dokumentu