Kierownik ds. kontroli jakości

Print Drukuj

Kierownik do spraw kontroli jakości zapewnia wysoką efektywność funkcjonowania systemów zarządzania jakością w organizacji; koordynuje opracowywanie i przestrzeganie procedur i mechanizmów zarządzania jakością; organizuje i nadzoruje szkolenia dla pracowników w zakresie zapewniania jakości.

 

Zadania zawodowe:

 

        opracowywanie, nadzorowanie, wdrażanie, utrzymanie i doskonalenie systemów zapewniania jakości w organizacji, w tym zarządzanie między innym systemami,

        sprawowanie nadzoru nad dokumentacją wewnętrzną i zewnętrzną w ramach systemów jakości,

        opracowywanie standardów jakościowych w odniesieniu do nowych produktów i procesów, w tym opracowywanie dokumentów systemu jakości,

        współpracowanie i zapewnianie przepływu informacji z różnymi działami organizacji w zakresie funkcjonowania systemów zapewniania jakości,

        zarządzanie pracą działu kontroli jakości,

        przeprowadzanie audytów jakościowych wewnętrznych i zlecenie audytów zewnętrznych, zlecanie analiz i pomiarów laboratoryjnych produktów i usług pod względem norm jakościowych oraz nadzorowanie przestrzegania standardów jakości w firmie,

        analizowanie i monitorowanie wyników jakościowych tworzonych produktów i usług oraz dbałość o zgodność procesów ze standardami określonymi w systemach jakości,

        opracowywanie i wdrażanie procedur i instrukcji tworzenie statystyk, raportów i innych dokumentów związanych z kontrolą jakości,

        zarządzanie reklamacjami od klientów, w tym nadzorowanie działań korygujących i zapobiegawczych,

        planowanie i prowadzenie szkoleń w zakresie zapewniania jakości dla pracowników organizacji,

        szkolenie i nadzorowanie rozwoju podległych pracowników działu kontroli jakości,

        reprezentowanie organizacji podczas audytów zewnętrznych i kontroli administracyjnych,

        tworzenie raportów, analiz oraz sprawozdań na temat zapewniania jakości dla zarządu organizacji,

        uczestniczenie w opracowaniu budżetu organizacji w części dotyczącej funkcjonowania systemów zapewniania jakości.

 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 

Wśród licznych wymagań kwalifikacyjnych, stawianych przed kandydatami na stanowisko kierownika kontroli jakości, najważniejszym dla potencjalnych pracodawców jest fakt posiadania wykształcenia średniego technicznego lub wyższego, pozyskanego na uczelni o profilu technicznym. Niemniej ważne jest posiadanie przez kandydata udokumentowanego, wieloletniego doświadczenia w zakresie kontroli jakości w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być zaznajomiona z najnowszymi standardami jakości, oraz orientować się w technologii, wykorzystywanej na terenie przedsiębiorstwa. Obsługa komputera na poziomie zaawansowanym jest także wymagana.

 

Wymagania psychofizyczne:

 

Kluczowe umiejętności interpersonalne niezbędne do pracy na stanowisku kierownika do spraw kontroli jakości obejmują efektywną komunikację, umiejętność budowania relacji, zdolność do współpracy i negocjacji oraz umiejętność zarządzania konfliktami a także asertywność. Kierownik powinien być w stanie skutecznie przekazywać informacje zarówno werbalnie, jak i pisemnie, aby zapewnić jasność i zrozumienie. Kierownik do spraw kontroli jakości powinien radzić sobie z sytuacjami stresowymi w pracy. Ważne jest, aby utrzymywał spokój i wykazywał elastyczność w obliczu napiętych terminów.

 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 

Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu kierownik do spraw kontroli jakości są wady wzroku i słuchu niepodlegające korekcji oraz wady wymowy w stopniu utrudniającym komunikowanie się. Znaczne upośledzenia narządów ruchu mogą utrudnić wykonywanie podstawowych czynności w zawodzie. Osoby z epilepsją ze względu na specyfikę pracy kierownika biura nie powinny wykonywać tego zawodu, ponieważ wiąże się ona z dużym stresem i napięciem, które mogłyby prowokować napady.

 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 

Miejscem pracy kierownika kontroli jakości jest przestrzeń przedsiębiorstw produkcyjnych, wykorzystujących zaawansowaną technologię.

 

Szkoły:

 

Politechnika Lubelska Wydział Mechaniczny

kierunek: zarządzanie i inżynieria produkcji

ul. Nadbrzycka 36, 20-618 Lublin

tel. 81 538 41 95

e-mail: rekrutacja.wm@pollub.pl

https://pollub.pl

 

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

kierunek: Menedżer Jakości (studia podyplomowe)

al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

tel.:732 620 330

e-mail: mrusin@sgh.waw.pl

https://www.sgh.waw.pl

 

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Wydział Metali Nieżelaznych

kierunek: inżynieria produkcji i jakości

al. A. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków

tel. 12 617 26 51

e-mail: mrekas@agh.edu.pl

www.wmn.agh.edu.pl

 

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

kierunek: Zarządzanie Jakością Procesów Produkcyjnych (studia podyplomowe)

ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów

tel. 17 866 14 08

e-mail: csp@wsiz.edu.pl

https://podyplomowe.wsiz.pl

 

Dane kontaktowe do urzędu:

 

WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi

Oddział w Piotrkowie Trybunalskim

ul. Dąbrowskiego 13, 97-300 Piotrków Trybunalski

tel. 44 649 60 87

e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl

 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu