Kontrolowane obszary realizacji projektu:
- Rzeczowa realizacja projektu, w tym m.in.:
- prawidłowość realizacji działań informacyjno-promocyjnych,
- archiwizacja dokumentacji i zapewnienie ścieżki audytu.
- Udzielenie osobom odbywającym staż w ramach projektu dni wolnych w liczbie przekraczającej ilość dni im przysługujących;
- Brak zastosowania wymaganych logotypów na dokumentach związanych z realizacją projektu lub stosowania ich niewłaściwej wersji kolorystycznej;
- Nieosiągnięcie założonych w projekcie wskaźników;
- Niedostateczny nadzór nad poprawnością prowadzenia przekazywanych przez organizatorów staży list obecności;
- Niejasna i niezgodna z obowiązującymi regulacjami wewnętrznymi procedura naboru wniosków o zorganizowanie stażu zawodowego dla bezrobotnych;
- Niepełne monitorowanie przez Beneficjenta sytuacji uczestników po zakończeniu udziału w projekcie;
- Błędy w danych wykazywanych w punkcie „Postęp rzeczowy realizacji projektu" we WNP (np. błędne terminy szkoleń, błędne dane w zakresie liczby uczestników);
- Błędy, braki i nieścisłości w dokumentacji merytorycznej z realizacji poszczególnych zadań w projekcie (np. w listach obecności na szkoleniach, w potwierdzeniach odbioru cateringu, materiałów dydaktycznych, nieścisłości w harmonogramach realizacji form wsparcia)
- Brak należytej staranności Beneficjenta w zakresie zapewnienia nadzoru nad prowadzeniem dokumentacji merytorycznej projektu;
- Finansowa realizacja projektu:
- Błędy w danych wykazywanych Zestawieniu dokumentów we WNP (np. złe i niekompletne daty oraz numery dokumentów);
- Wybór wykonawców, w tym m.in.:
- stosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych,
- stosowanie zasady konkurencyjności,
- stosowanie rozeznań rynku,
- Naruszenie przez Beneficjenta zapisów ustawy Pzp (art. 7 ust. 1) w ramach prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego skutkujące zastosowaniem korekty finansowej (Działanie 8.1);
- Błędy formalne w zakresie przeprowadzonego postępowania w oparciu o przepisy ustawy Pzp (np. brak oznaczenia daty wpływu oferty bezpośrednio na złożonej ofercie);
- Niepełne przestrzeganie przez Beneficjenta na etapie rozeznania rynku obowiązków wynikających z zapisów umowy o dofinansowanie projektu (w ramach badanych zamówień nie uzyskano minimalnej liczby ofert cenowych na etapie rozeznania rynku a w dalszym trybie postępowania kompletność zgromadzonej dokumentacji nie odpowiada w pełni wymaganiom przewidzianym dla zasady konkurencyjności)
- Kwalifikowalność uczestników projektu i przetwarzanie danych osobowych:
- Błędy w zakresie danych uczestników wykazywanych w SL2014;
- Pozyskiwanie od uczestników projektu oświadczeń potwierdzających ich kwalifikowalność dopiero po uczestnictwie przez nich w realizacji bezkosztowej formy wsparcia;
- Powoływanie się w oświadczeniach uczestników projektu potwierdzających ich status na niewłaściwy zapis dotyczący odpowiedzialności karnej za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą;
- Kwalifikowalność personelu projektu:
- Poprawność udzielania pomocy publicznej/pomocy de minimis:
- Niedostateczny nadzór ze strony Beneficjenta nad poprawnością wypełniania formularzy informacyjnych przedstawianych przez wnioskodawców przy ubieganiu się o udzielenie pomocy de minimis;
- Stosowanie przy obliczaniu wartości udzielonej pomocy de minimis błędnego kursu euro w stosunku do złotego oraz błędnego sposobu dyskontowania pomocy de minimis;
- Brak oznaczenia miejsc realizacji wsparcia dla uczestników projektu plakatem formatu A3;