Ważna zmiana dot. terminów składania wniosków o płatność oraz zakończenia realizacji projektów związana z nowelizacją tzw. specustawy funduszowej

Od 23 grudnia 2020 r. obowiązują nowe przepisy wynikające z ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 w 2020 r. oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2327).
 
Nowelizowana ustawa przedłuża stosowanie ułatwień we wdrażaniu programów operacyjnych i projektów uzasadnionych skutkami wystąpienia pandemii COVID-19 do 31 grudnia 2023 r. tj. do zakończenia bieżącej perspektywy finansowej, ale również uchyla niektóre dotychczas obowiązujące zasady i rozwiązania. Wśród uchylonych przepisów jest m.in. art. 13 dotyczący wydłużenia o 30 dni terminów składania wniosków o płatność przypadających w okresie do 31 grudnia 2020 r. oraz o 90 dni terminu zakończenia realizacji projektów.
 
Dla beneficjentów oznacza to, że od stycznia 2021 r. określone w umowach o dofinansowanie terminy składania wniosków o płatność oraz zakończenia realizacji projektów nie podlegają wydłużeniu z mocy prawa (automatycznie).

Powyższe nie skutkuje zniesieniem możliwości wydłużania terminów składania wniosków o płatność, czy zakończenia realizacji projektów. Nadal można dokonywać takich zmian, ale już na zasadach ogólnych, tj. w drodze zmian umów o dofinansowanie i z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji w danym projekcie.

Załączniki

ustawa z 10 grudnia 2020 o zmianie ustawy
ustawa z 10 grudnia 2020 o zmianie ustawy.pdf 282 KB
ustawa z 3 kwietnia 2020
ustawa z 3 kwietnia 2020.pdf 339 KB
Informacje o publikacji dokumentu