Pracownik obsługi kampanii e-mailowych zajmuje się prowadzeniem kampanii marketingowych z wykorzystaniem poczty elektronicznej (e-mail). E-mail marketing jest jedną z bardzo popularnych obecnie form marketingu bezpośredniego, używany jest przede wszystkim w celach informacyjnych i promocyjno-sprzedażowych. Poprzez stosowane narzędzia, tj.: newsletter, biuletyn, reklamy w treści wiadomości e-mail, firmy mogą kształtować i utrzymywać dobrą relację ze swoimi klientami oraz budują w ten sposób zaangażowanie wokół swojej marki.
Zadania zawodowe:
- projektowanie, zarządzenie i realizowanie kampanii e-mailowych;
- tworzenie treści i sloganów przy opracowywaniu kreatywnej koncepcji kampanii;
- budowanie i prowadzenie bazy adresowej na potrzeby kampanii e-mailowych;
- przygotowywanie szablonów mailingów w formacie HTML, CSS, Photoshop;
- monitorowanie, analizowanie i optymalizacja wyników kampanii;
- posługiwanie się Google Analytics oraz programami: SALESmanago, Optivo, FreshMail w procesie działań kampanii e-mailowych;
- analizowanie zachowań odbiorców kampanii e-mailowych oraz podejmowanie działań w celu zwiększenia ich aktywności;
- prowadzenie segmentacji bazy odbiorców kampanii e-mailowych;
- raportowanie wyników działań kampanii marketingowych na zlecenie klientów oraz na potrzeby wewnętrzne firmy;
- monitorowanie trendów rynkowych oraz poszukiwanie nowych rozwiązań i potencjału sprzedażowego z wykorzystaniem kampanii e-mailowych;
- współpraca z działem sprzedaży w planowaniu i realizacji akcji sprzedażowo-marketingowych.
Dodatkowo może zajmować się również:
- opracowywaniem i zlecaniem wykonania materiałów marketingowych do kampanii e-mailowych;
- prowadzeniem profili serwisów produktowych na portalach społecznościowych (Facebook, Google+, Pinterest, Twitter, LinkedIn, itp.)
Warunki podjęcia pracy w zawodzie:
Do podjęcia pracy w tym zawodzie preferowane jest ukończenie studiów wyższych (przynajmniej I stopnia), najlepiej na kierunkach związanych z marketingiem, reklamą i handlem, socjologią, komunikacją społeczną, psychologią lub studiów podyplomowe z zakresu marketingu, prowadzenia handlu w internecie, tworzenia tekstów i treści reklamowych. Pracodawcy zatrudniają również osoby z wykształceniem średnim, które posiadają udokumentowane doświadczenie i praktykę zawodową związaną z marketingiem, reklamą i handlem. Kandydat do pracy powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia marketingu w internecie, komunikacji marketingowej, handlu, znajomość środowiska sieciowego i skutecznego pozycjonowania, a także wiedzę dotyczącą psychologii w biznesie, socjologii i metodologii badań społecznych. Dodatkowymi atutami przy zatrudnianiu jest bardzo dobra znajomość języków obcych oraz posiadanie prawa jazdy kat. B.
Wymagania psychofizyczne:
Wykonywanie tego zawodu wymaga dużej wyobraźni i kreatywności, zdolności koncentracji i podzielności uwagi, a także elastyczności i otwartości na zmiany. Pracownik powinien charakteryzować się wysoką odpornością emocjonalną, umiejętnością pracy w szybkim tempie, pod presją czasu oraz dużą samokontrolą. Ponadto powinien być osobą dokładną, odznaczać się dobrą pamięcią, zdolnościami perswazyjnymi i negocjacyjnymi oraz posiadać dużą łatwość komunikowania się w mowie i w piśmie.
Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:
Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu może być poważna wada wzroku niepodlegająca korekcji, niepełnosprawność kończyn górnych oraz niektóre choroby psychiczne.
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Zatrudnienie w tym zawodzie oferują przede wszystkim agencje marketingowe, agencje reklamowe świadczące usługi marketingu internetowego, działy reklamy i marketingu dużych firm handlowych i usługowych, firmy doradcze i konsultingowe. Pracownik obsługi kampanii e-mailowych może również pracować jako freelancer i prowadzić własną działalność gospodarczą, świadcząc usługi dla różnych firm i instytucji z zakresu marketingu e-mail.
Szkoły:
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
kierunek: marketing (studia I i II stopnia), eCommerce (studia podyplomowe)ul. J. Matejki 22/26, 90-237 Łódź
tel. 42 635 50 51
e-mail: rekrutacjawz@uni.lodz.pl
http://zarzadzanie.uni.lodz.pl/
Collegium Civitas w Warszawie Katedra Socjologii
kierunki: marketing, reklama i nowe media (studia I stopnia), komunikacja zintegrowana - reklama, public relations, branding (studia II stopnia)plac Defilad 1 (Pałac Kultury i Nauki piętro XII), 00-901 Warszawa
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl
https://www.civitas.edu.pl/pl/
Karpacka Państwowa Uczelnia w Krośnie
kierunek: marketing internetowy (studia I stopnia)Rynek 1, 38-400 Krosno
tel. 13 437 55 00
e-mail: kpu@kpu.krosno.pl
https://kpu.krosno.pl/
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Wydział Humanistyczny
kierunek: social media & content marketing, marketing internetowy (studia podyplomowe)ul. Gramatyka 8a, 30-071 Kraków
tel. 12 617 43 57
e-mail: pwalotek@agh.edu.pl
https://wh.agh.edu.pl/
Dane kontaktowe:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Wojska Polskiego 2, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87, 44 647 74 01
e-mail: cizpt@wup.lodz.pl