Nagłówek

Wydawca treści

Pracownik obsługi kampanii e-mailowych


Pracownik obsługi kampanii e-mailowych zajmuje się prowadzeniem kampanii marketingowych z wykorzystaniem poczty elektronicznej (e-mail). E-mail marketing jest jedną z bardzo popularnych obecnie form marketingu bezpośredniego, używany jest przede wszystkim w celach informacyjnych i promocyjno-sprzedażowych. Poprzez stosowane narzędzia, tj.: newsletter, biuletyn, reklamy w treści wiadomości e-mail, firmy mogą kształtować i utrzymywać dobrą relację ze swoimi klientami oraz budują w ten sposób zaangażowanie wokół swojej marki.
 

Zadania zawodowe:

  • projektowanie, zarządzenie i realizowanie kampanii e-mailowych;
  • tworzenie treści i sloganów przy opracowywaniu kreatywnej koncepcji kampanii;
  • budowanie i prowadzenie bazy adresowej na potrzeby kampanii e-mailowych;
  • przygotowywanie szablonów mailingów w formacie HTML, CSS, Photoshop;
  • monitorowanie, analizowanie i optymalizacja wyników kampanii;
  • posługiwanie się Google Analytics oraz programami: SALESmanago, Optivo, FreshMail w procesie działań kampanii e-mailowych;
  • analizowanie zachowań odbiorców kampanii e-mailowych oraz podejmowanie działań w celu zwiększenia ich aktywności;
  • prowadzenie segmentacji bazy odbiorców kampanii e-mailowych;
  • raportowanie wyników działań kampanii marketingowych na zlecenie klientów oraz na potrzeby wewnętrzne firmy;
  • monitorowanie trendów rynkowych oraz poszukiwanie nowych rozwiązań i potencjału sprzedażowego z wykorzystaniem kampanii e-mailowych;
  • współpraca z działem sprzedaży w planowaniu i realizacji akcji sprzedażowo-marketingowych.
 
Dodatkowo może zajmować się również:
  • opracowywaniem i zlecaniem wykonania materiałów marketingowych do kampanii e-mailowych;
  • prowadzeniem profili serwisów produktowych na portalach społecznościowych (Facebook, Google+, Pinterest, Twitter, LinkedIn, itp.)
 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 
Do podjęcia pracy w tym zawodzie preferowane jest ukończenie studiów wyższych (przynajmniej I stopnia), najlepiej na kierunkach związanych z marketingiem, reklamą i handlem, socjologią, komunikacją społeczną, psychologią lub studiów podyplomowe z zakresu marketingu, prowadzenia handlu w internecie, tworzenia tekstów i treści reklamowych. Pracodawcy zatrudniają również osoby z wykształceniem średnim, które posiadają udokumentowane doświadczenie i praktykę zawodową związaną z marketingiem, reklamą i handlem. Kandydat do pracy powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia marketingu w internecie, komunikacji marketingowej, handlu, znajomość środowiska sieciowego i skutecznego pozycjonowania, a także wiedzę dotyczącą psychologii w biznesie, socjologii i metodologii badań społecznych. Dodatkowymi atutami przy zatrudnianiu jest bardzo dobra znajomość języków obcych oraz posiadanie prawa jazdy kat. B.
 

Wymagania psychofizyczne:

 
Wykonywanie tego zawodu wymaga dużej wyobraźni i kreatywności, zdolności koncentracji i podzielności uwagi, a także elastyczności i otwartości na zmiany. Pracownik powinien charakteryzować się wysoką odpornością emocjonalną, umiejętnością pracy w szybkim tempie, pod presją czasu oraz dużą samokontrolą. Ponadto powinien być osobą dokładną, odznaczać się dobrą pamięcią, zdolnościami perswazyjnymi i negocjacyjnymi oraz posiadać dużą łatwość komunikowania się w mowie i w piśmie.
 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 
Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu może być poważna wada wzroku niepodlegająca korekcji, niepełnosprawność kończyn górnych oraz niektóre choroby psychiczne.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Zatrudnienie w tym zawodzie oferują przede wszystkim agencje marketingowe, agencje reklamowe świadczące usługi marketingu internetowego, działy reklamy i marketingu dużych firm handlowych i usługowych, firmy doradcze i konsultingowe. Pracownik obsługi kampanii e-mailowych może również pracować jako freelancer i prowadzić własną działalność gospodarczą, świadcząc usługi dla różnych firm i instytucji z zakresu marketingu e-mail.
 

Szkoły:

Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania

kierunek: marketing (studia I i II stopnia), eCommerce (studia podyplomowe)
ul. J. Matejki 22/26, 90-237 Łódź
tel. 42 635 50 51
e-mail: rekrutacjawz@uni.lodz.pl
http://zarzadzanie.uni.lodz.pl/
 

Collegium Civitas w Warszawie Katedra Socjologii

kierunki: marketing, reklama i nowe media (studia I stopnia), komunikacja zintegrowana - reklama, public relations, branding (studia II stopnia)
plac Defilad 1 (Pałac Kultury i Nauki piętro XII), 00-901 Warszawa
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl
https://www.civitas.edu.pl/pl/
 

Karpacka Państwowa Uczelnia w Krośnie

kierunek: marketing internetowy (studia I stopnia)
Rynek 1, 38-400 Krosno
tel. 13 437 55 00
e-mail: kpu@kpu.krosno.pl
https://kpu.krosno.pl/
 

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Wydział Humanistyczny

kierunek: social media & content marketing, marketing internetowy (studia podyplomowe)
ul. Gramatyka 8a, 30-071 Kraków
tel. 12 617 43 57
e-mail: pwalotek@agh.edu.pl
https://wh.agh.edu.pl/
 

Dane kontaktowe:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Wojska Polskiego 2, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87, 44 647 74 01
e-mail: cizpt@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Pracownik obsługi kampanii e-mailowych 2021
Pracownik obsługi kampanii e-mailowych 2021.pdf 431 KB

Informacje o publikacji dokumentu