Asystent usług telekomunikacyjnych

Print Drukuj

Asystent usług telekomunikacyjnych udziela informacji o oferowanych usługach telekomunikacyjnych oraz realizuje proces obsługi klientów zgodnie z procedurami firmy. Potencjalnym klientom dobiera ofertę usługi telekomunikacyjnej dostosowanej do ich potrzeb oraz pomaga w procesie aktywacji nowych usług. Przyjmuje również reklamacje od klientów, obsługuje zgłoszenia mające na celu dokonanie zmian w zakresie świadczonych usług, udziela klientom informacji o rozliczeniach finansowych oraz przyjmuje zgłoszenia o nieprawidłowościach dotyczących płatności.
 

Zadania zawodowe:

  • obsługiwanie sprzętu komputerowego i aplikacji biurowych;
  • identyfikowanie oczekiwań klienta w zakresie usług telekomunikacyjnych;
  • dobieranie oferty usługi telekomunikacyjnej w oparciu o możliwości dostarczenia jej przez firmę;
  • przyjmowanie zamówień na usługę telekomunikacyjną;
  • udzielanie pomocy klientom w procesie uruchamiania zakupionych usług;
  • obsługiwanie procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych zgodnie z polityką firmy;
  • obsługiwanie zgłoszeń odnoszących się do zmian na koncie klienta;
  • udzielanie klientowi informacji na temat jego rozliczeń finansowych.
 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 
Pracę w zawodzie asystenta usług telekomunikacyjnych może wykonywać osoba mająca wykształcenie średnie. Mile widziane jest ukończenie średniej szkoły zawodowej w zawodzie technik handlowiec lub kwalifikacyjnych kursów zawodowych: AU.20 Prowadzenie sprzedaży i AU.25 Prowadzenie działalności handlowej. Dodatkowymi atutami przy zatrudnieniu są również dokumenty potwierdzające udział w szkoleniach i kursach doszkalających w zakresie nowoczesnych usług telekomunikacyjnych oraz wiedza na temat produktów i usług realizowanych przez firmę, w której poszukuje się pracy.
 

Wymagania psychofizyczne:

 
Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna cechować się zdolnością nawiązywania kontaktów, komunikatywnością, cierpliwością oraz odpornością na stres i monotonię. Asystent usług telekomunikacyjnych wykonuje swoja pracę pod presją czasu i wymaga się od niego jednoczesnego prowadzenia rozmowy telefonicznej i obsługi komputera. Ze względu na fakt, iż praca często polega na prowadzeniu rozmów telefonicznych, kandydat powinien umieć poprawnie się wysławiać, słuchać i przekonywać a przy tym cały czas kontrolować przebieg rozmowy.
 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 
Praca w zawodzie asystenta usług telekomunikacyjnych powoduje duże obciążenie psychiczne. Funkcjonowanie w warunkach ciągłego stresu, pod presją czasu, utrudnia pracę osobom z chorobami układu krążenia i układu nerwowego. Występuje w niej również obciążenie umysłowe, związane ds. z analizowaniem, rozwiązywaniami problemów i podejmowaniem decyzji w zakresie oferowanych usług. Przeciwwskazaniami do wykonywania zawodu są także wady wzroku i słuchu nie poddające się korekcji oraz wady wymowy.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Możliwości podjęcia pracy w tym zawodzie są bardzo duże, pracę można znaleźć praktycznie w każdej jednostce, w której występuje obsługa klienta w zakresie usług telekomunikacyjnych, a przede wszystkim w firmach oferujących sprzedaż usług telekomunikacyjnych (salony sprzedaży operatorów telefonów komórkowych, telewizji kablowych i satelitarnych, internetu) oraz zajmujących się kompleksową obsługą klienta korzystającego z usług telekomunikacyjnych, w firmach zajmujących się obsługą call center dla innych firm, a także w firmach świadczących usługi konsultingowe.
 

Szkoły:

 

Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Łodzi

kierunek: technik handlowiec
ul. Drewnowska 88, 91-008 Łódź
tel. 42 654 27 75
e-mail: sekretariat@zsp5lodz.pl
https://zsp5lodz.pl/
 

Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim

kierunek: technik handlowiec
ul. Leonarda 12/14, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 648 64 96
e-mail: zsp5@zsp5.piotrkow.pl
http://www.zsp5.piotrkow.pl/
 

Centrum Kształcenia Ustawicznego Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi

kierunek: technik handlowiec - kwalifikacyjny kurs zawodowy
ul. Wielkopolska 70/72, 91-029 Łódź
tel. 42 651 69 93
e-mail: sekretariat@cku-lodz.edu.pl
https://cku-lodz.edu.pl/
 

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sieradzu

kierunek: technik handlowiec - kwalifikacyjny kurs zawodowy
ul. Mickiewicza 4, 98-200 Sieradz
tel. 43 822 10 12
e-mail: sekretariat@ckusieradz.pl
http://ckusieradz.pl/
 

Dane kontaktowe:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Wojska Polskiego 2, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87, 44 647 74 01
e-mail: cizpt@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Asystent usług telekomunikacyjnych 2021
Asystent usług telekomunikacyjnych 2021.pdf 446 KB
Informacje o publikacji dokumentu