Opiekun marki

Print Drukuj

Opiekun marki jest osobą odpowiedzialną za całokształt działań promocyjnych i reklamowych, mających tworzyć wizerunek marki na danym rynku.
Marka - znak firmowy określający producenta danych wyrobów, stanowiący jednocześnie gwarancję dobrej jakości.
 

Zadania zawodowe:

  • opracowywanie strategii reklamowej i promocyjnej danej marki (produktu czy usługi), lansowanie nowych produktów oraz zwiększanie efektywności sprzedaży i rozpoznawalności produktów istniejących,
  • doradzanie klientom we wszystkich stadiach kreowania marki (począwszy od badań, planowania, wdrażania, aż po  kontrolę efektów promocji), współpraca z klientem przy wprowadzaniu produktów na rynek,
  • badanie rynku pod kątem upodobań grupy docelowej, do której skierowany ma być dany produkt,
  • koordynowanie i czynne uczestnictwo w poszczególnych etapach wprowadzania marki na rynek, prezentacja, negocjowanie oraz sprzedaż danej marki,
  • przygotowywanie umów i koordynacja ich realizacji; koordynacja projektów promocyjnych dealerów i przedstawicieli handlowych,
  • monitorowanie i analiza danych rynkowych dotyczących segmentu, konsumentów, działań konkurencji i wyników własnego produktu, przygotowywanie raportów marketingowych i cenowych oraz akcji promocyjnych.
 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 
Od kandydata na stanowisko opiekuna marki wymagane jest ukończenie studiów wyższych, najlepiej na kierunku związanym z reklamą i promocją. Dodatkowym atutem jest doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych, pozyskiwaniu informacji na temat grup docelowych, przeprowadzaniu badań rynku. Opiekun marki musi legitymować się obszerną wiedzą z zakresu wielu dziedzin: m.in. z finansów, marketingu, zarządzania, a także z obszaru, którego dotyczy działalność danej marki i do której zaliczyć można oferowane przez nią produkty. Doświadczenie w zarządzaniu ludźmi przydaje się ze względu na kierowniczy charakter stanowiska.
 

Wymagania psychofizyczne:

 
Osoba pracująca w charakterze opiekuna marki powinna odznaczać się szerokimi horyzontami myślowymi, wyobraźnią i zdolnościami do kreowania rzeczywistości, a przy tym gotowością do zaangażowania się w pracę całym sobą i wytrwałym dążeniem do celu. W tej pracy wymagane jest olbrzymie opanowanie, umiejętność organizowania czasu, wysoka kultura osobista, umiejętność współpracy z fachowcami z różnych dziedzin oraz zdolności negocjacyjne i komunikacyjne. Jak od wszystkich menedżerów, także od opiekuna marki wymaga się zdolności przywódczych oraz umiejętności pracy w stresie i pod presją czasu.
 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 
Czynności zawodowe opiekuna marki należą do prac lekkich pod względem obciążenia fizycznego. Jednak ciągła praca pod presją czasu wymaga dużej odporności na stres i powoduje przemęczenie organizmu. Dodatkowo podczas prowadzenia negocjacji z klientami oraz w czasie tworzenia strategii w samym zespole projektowym może dochodzić do wielu sytuacji konfliktowych. Dlatego pracy tej nie powinny wykonywać osoby z chorobami układu krążenia, układu nerwowego. Innymi przeciwwskazaniami do wykonywania tej pracy są choroby wzroku niepoddające się korekcji, wady słuchu, wady wymowy, zniekształcenia ciała i twarzy.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Możliwości zatrudnienia w zawodzie opiekuna marki stwarzają liczne firmy i przedsiębiorstwa należące do różnorodnych branży i sektorów rynku, głównie branża FMCG (dobra szybko zbywalne) oraz agencje reklamowe. W każdym przypadku konieczna jest dogłębna znajomość specyfiki danej działalności. Pierwszym etapem kariery może być praca w charakterze asystenta w dziale marketingu bądź sprzedaży, ewentualnie asystenta menedżera ds. marketingu. Kolejnym etapem będzie stanowisko koordynatora lub specjalisty ds. marketingu. Następny szczebel to pozycja menedżera ds. marki/produktu lub managera ds. kluczowych klientów. Po zdobyciu doświadczenia można przejść na stanowisko starszego menedżera ds. marki. Kolejne stanowiska to regionalny kierownik ds. marketingu/dyrektor ds. marketingu, następnie - dyrektor ds. marketingu i sprzedaży/dyrektor zarządzający, później dyrektor generalny. Zwieńczeniem kariery jest stanowisko prezesa.
 

Szkoły:

 

Uniwersytet Łódzki

Wydział Zarządzania
Kierunek: marketing 
ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódź
tel. 42 635 50 51
e-mail: rekrutacjawz@uni.lodz.pl
https://www.uni.lodz.pl/
 

Akademia Leona Koźmińskiego

Wydział Zarządzania
Kierunek: marketing
ul. Jagiellońska 57/59, 03-301 Warszawa
tel. 22 519 21 00
e-mail: rekrutacja@kozminski.edu.pl
www.kozminski.edu.pl
 

Społeczna Akademia Nauk

Wydział Zarzadzania
Kierunek: marketing
ul. Łucka 11, 00-842 Warszawa 
tel. 22 656 36 18
e-mail: rekrutacja_wawa@san.edu.pl
www.warszawa.san.edu.pl
 

Collegium Civitas

Wydział Zarządzania
Kierunek: marketing internetowy i e-commerce  
Plac Defilad 1, 00-901 Warszawa 
tel. 22 656 71 89
e-mail: rekrutacja@civitas.edu.pl
http://www.civitas.edu.pl
 

Dane kontaktowe:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Wojska Polskiego 2, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87, 44 647 74 01
e-mail: cizpt@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Opiekun marki 2020
Opiekun marki 2020.pdf 494 KB
Informacje o publikacji dokumentu