W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Raport "Adaptacja czy Innowacja? Strategie działania przedstawicieli Pokolenia „Z” na łódzkim regionalnym rynku pracy w świetle posiadanych cech kompetencyjnych" (2023) - FunduszeUE
Nagłówek
Wiadomości
Wiadomości
Raport "Adaptacja czy Innowacja? Strategie działania przedstawicieli Pokolenia „Z” na łódzkim regionalnym rynku pracy w świetle posiadanych cech kompetencyjnych" (2023)
Opublikowane 19.01.24
Osoby należące do pokolenia „Z" tworzą, jak się zdaje, zbiorowość bardziej wewnętrznie zróżnicowaną niż pozostałe pokolenia aktywne na rynku pracy. Przyczyn tego stanu doszukiwać się można zarówno w charakterystycznie przypisywanych im tendencjom ku atomizacji i indywidualizacji, jak i specyficznej ewolucji sytuacji życiowych, w których uczestniczą. Do „Zetek" należą naturalnie ludzie bardzo młodzi, rozpoczynający pracę zawodową i dorosłe życie, ale także i ci nieco starsi, których kariery są już w znacznym stopniu ugruntowane. Stawia to wyzwania zarówno przed pracodawcami jak i szerzej rozumianym, instytucjonalnym rynkiem pracy. Wyzwania te to przede wszystkim konieczność niuansowania sposobów myślenia o przedstawicielach pokolenia „Z", w tym sposobach i mechanizmach podejmowania z nimi współpracy i zawiązywania relacji zawodowych. Raport przedstawia wyniki badania, którego celem było dokonanie kompleksowej charakterystyki sytuacji osób z pokolenia „Z" na regionalnym rynku pracy województwa łódzkiego. Poruszono w nim również takie aspekty, jak ocena szans, zagrożeń i perspektyw pracujących młodych ludzi w obliczu kształtowania ich karier zawodowych. Zadaniem analitycznym było zatem stworzenie jakościowej oraz ilościowej charakterystyki osób pracujących z tego pokolenia.
Tłumaczenie materiału na język migowy dostępne jest na kanale Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi w serwisie Youtube: obejrzyj teraz