W odniesieniu do kosztu obiadu/cateringu należy jednak mieć na uwadze, iż przedmiotowy koszt jest kosztem wsparcia uczestników i nie jest zasadne planowanie go także dla trenera.
Koszty dojazdów uczestników projektu, tj. pracowników lub przedstawicieli organizacji pozarządowych powinny zostać oszacowane i rozliczane w oparciu o cennik biletów II klasy transportu publicznego szynowego lub kołowego obowiązującego na danym obszarze. Dotyczy to także kosztów dojazdu za pomocą transportu prywatnego (w szczególności samochodem lub taksówką). Koszty dojazdu pracowników zatrudnionych w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej (np. personelu projektu zatrudnionego w urzędzie gminy) są rozliczane w ramach kosztów delegacji. W takim przypadku koszty przysługujące z tytułu podróży służbowych powinny być zgodne z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (tj. z dnia 2 października 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 2190 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy z dnia 25 marca 2002 r. Dz.U. Nr 27, poz. 271 z późn. zm.).