Studia na kierunku grafika reklamowa i multimedia przygotowują do zawodu projektanta w zakresie szeroko pojmowanej grafiki użytkowej. Studia pozwalają na zdobycie wszechstronnej wiedzy z zakresu nauk informatycznych i artystycznych, w tym typografii, komunikacji wizualnej czy historii sztuki oraz kultury współczesnej. Program kształcenia obejmuje nie tylko zajęcia z obszaru animacji i grafiki ilustracyjnej, ale też z zakresu marketingu, reklamy i zarządzania. Dają również możliwość rozwinięcia umiejętności związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych narzędzi i programów informatycznych, takich jak Adobe In Design czy Photoshop.
Profil studenta:
Pomyśl o tym kierunku, jeśli:
- masz zdolności plastyczne,
- jesteś wrażliwy na sztukę i masz orientację w takich jej dziedzinach, jak: malarstwo i grafika, wzornictwo, animacja filmowa itp.,
- jesteś twórczy i pomysłowy,
- odznaczasz się dobrym smakiem i zmysłem artystycznym,
- interesujesz się nowoczesnymi technologiami informatycznymi,
- dobrze radzisz sobie z obsługą komputera, a zwłaszcza programami graficznymi z pakietu Adobe (Photoshop, InDesign, Illustrator) i CorelDraw,
- lubisz nowości i nie cierpisz rutyny.
Pomyśl czymś innym, jeśli:
- masz zaburzenia w rozróżnianiu barw (daltonizm) i percepcji kształtów,
- nie interesujesz się sztuką i mediami interaktywnymi,
- nie masz zdolności artystycznych,
- nie lubisz pracy samodzielnej oraz wymagającej wykorzystania komputera.
Program studiów:
Studia obejmują takie przedmioty jak:
- historia projektowania,
- historia sztuki,
- socjologia sztuki i projektowania,
- wprowadzenie do oprogramowania graficznego,
- grafika rastrowa i wektorowa,
- obróbka filmu, animacji i dźwięku,
- fotografia,
- rysunek i kompozycja,
- podstawy komunikacji wizualnej,
- podstawy kaligrafii,
- architektura informacji i narzędzia w projektowaniu,
- marketing i branding,
- prawa autorskie i etyka w zawodzie projektanta.
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Absolwenci kierunku grafika reklamowa i multimedia (w zależności od specjalizacji) mogą znaleźć zatrudnienie w:
- agencjach reklamowych,
- studiach projektowych,
- wydawnictwach,
- drukarniach,
- agencjach multimedialnych,
- firmach produkujących gry, aplikacje oraz materiały www,
- działach marketingu i promocji firm różnych branż,
- mediach tradycyjnych (np. prasa, telewizja) i internetowych (np. portale i serwisy informacyjne).
Absolwent kierunku grafika reklamowa i multimedia może pracować m.in. jako:
- projektant grafiki użytkowej,
- projektant grafiki reklamowej,
- pracownik działu marketingu i reklamy,
- specjalista ds. multimediów.
Możliwości kształcenia:
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
Typ studiów: stacjonarne i niestacjonarne I stopniagrafika reklamowa i multimedia
Specjalności:
- grafika reklamowa i edytorska,
- multimedia i grafika interaktywna,
- User Experience (psychologia projektowania).
telefon: 12 683 24 00
e-mail: wse@wse.krakow.pl
https://wse.krakow.pl/
Dane kontaktowe urzędu:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Jarosława Dąbrowskiego 13
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl