Ulotki o zawodach

Elektromonter (elektryk) zakładowy


Elektromonter (elektryk) zakładowy wykonuje prace konserwacyjno-naprawcze typowych instalacji elektrycznych oraz urządzeń elektrycznych na terenie zakładu pracy i w budynkach użyteczności publicznej. Celem jego pracy jest zapewnienie bezpiecznych warunków eksploatacji instalacji i urządzeń elektrycznych. Do typowych zadań można zaliczyć: wykonywanie, przebudowywanie, wykrywanie i usuwanie uszkodzeń instalacji elektrycznych do 1 kV. Ponadto wykonuje oględziny, badania skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, pomiary rezystancji izolacji urządzeń i instalacji elektrycznych oraz rezystancji uziemienia instalacji odgromowej.
 

Zadania zawodowe:

 
Elektromonter (elektryk) zakładowy wykonuje pracę polegającą na:
  • utrzymywaniu prawidłowego stanu technicznego urządzeń i instalacji elektrycznej,
  • wykonywaniu przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw instalacji, maszyn i urządzeń elektrycznych,
  • wykonywaniu prób po montażu i naprawie instalacji, maszyn i urządzeń elektrycznych oraz dokonywaniu oceny ich stanu technicznego,
  • wykonywaniu przeglądów zabezpieczeń przeciwzwarciowych oraz przeglądów instalacji piorunochronowej.
  • wykonywaniu montażu i wymiany instalacji elektrycznej.
 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 
Do podjęcia pracy w zawodzie elektromonter (elektryk) zakładowy preferowane jest wykształcenie na poziomie branżowej szkoły I stopnia (dawniej zasadnicza szkoła zawodowa) o profilu elektrycznym lub elektroenergetycznym, albo tytuły czeladnika lub mistrza uzyskane podczas rzemieślniczego przygotowania zawodowego w zawodzie elektryk. Dodatkowym atutem przy zatrudnieniu elektromontera (elektryka) zakładowego jest posiadanie:
  • świadectwa potwierdzającego kwalifikację EE.05 Montaż, uruchamianie i konserwacja instalacji, maszyn i urządzeń elektrycznych, po zdaniu egzaminu organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną,
  • świadectwa czeladniczego lub dyplomu mistrzowskiego w zawodzie pokrewnym elektryk, po zdaniu egzaminu organizowanego przez Izby Rzemieślnicze,
  • certyfikatów potwierdzających udział w szkoleniach i nabycie umiejętności w zakresie nowoczesnych rozwiązań instalacji elektrycznych, odgromowych i teletechnicznych.
 

Wymagania psychofizyczne:

 
Do podjęcia pracy w zawodzie elektromonter (elektryk) zakładowy  wymagany jest ogólny dobry stan zdrowia, sprawność fizyczna, prawidłowy wzrok i słuch, sprawność zmysłu dotyku i narządów równowagi. Pod względem wydatku energetycznego praca w tym zawodzie należy do prac średnio ciężkich. Od osoby wykonującej zawód elektryka wymaga się: dokładności, umiejętności pracy w szybkim tempie, gotowości do współdziałania a także wytrwałości, cierpliwości i rzetelności.
 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

  • dysfunkcje kończyn dolnych i górnych ograniczające wykonywanie precyzyjnych czynności,
  • wady wzroku i słuchu nie poddające się korekcji,
  • zaburzenia równowagi,
  • lęk wysokości,
  • epilepsja,
  • daltonizm.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Elektromonter (elektryk) zakładowy może znaleźć zatrudnienie:
  • w zakładach produkcyjnych,
  • w zakładach montażowych,
  • w zakładach usługowych,
  • w firmach eksploatujących maszyny, urządzenia czy instalację elektryczną.
Doświadczony elektromonter (elektryk) zakładowy może prowadzić własną działalność gospodarczą, świadcząc usługi serwisu i naprawy urządzeń elektrycznych i sieci.
 

Szkoły:

 

Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Piotrkowie Trybunalskim
Szkoła Branżowa I stopnia

ul. Roosevelta 1, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 732 38 33
e-mail: zsp1@zsp1.piotrkow.pl
www.zsp1.piotrkow.pl
 

Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 20 w Łodzi
Szkoła Branżowa I Stopnia

ul. Warecka 41, 91-212 Łódź
tel. 42 652 18 60
e-mail: sekretariat@zsp20.elodz.edu.pl
www.warecka.edu.plul
 

Zespół Szkół Politechnicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Łodzi

Al. Politechniki 38, 93-590 Łódź
tel. 42 684 39 75
e-mail: kontakt@zsp9.elodz.edu.pl
https://zsp9.pl/ul
 

Dane kontaktowe urzędu:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Dąbrowskiego 13, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Elektromonter (elektryk) zakładowy 2022
Elektromonter (elektryk) zakładowy 2022.pdf 537 KB

Administrator nieruchomości

Print Drukuj

Administrator nieruchomości wykonuje czynności pomocnicze związane z zarządzaniem nieruchomością powierzoną jego pieczy przez zarządcę lub właściciela nieruchomości albo przez upoważniony organ, np. zarząd właścicielski we wspólnocie mieszkaniowej. Zajmuje się działaniami polegającymi na nadzorowaniu nieruchomości według zasad określonych przez właściciela/właścicieli. Odpowiada za stan techniczny nieruchomości, urządzenia i instalacje, oraz za otoczenie nieruchomości. Prowadzi także rozliczenia księgowo-finansowe użytkowników.

Zadania zawodowe:

  • uczestniczy w okresowych, obligatoryjnych kontrolach stanu technicznego obiektu budowlanego i jego otoczenia,
  • sprawuje nadzór nad gospodarzami domów,
  • pilotuje prace realizowane na terenie administrowanej nieruchomości i raportuje według przyjętych standardów,
  • odpowiada za czystość, porządek i stan bezpieczeństwa nieruchomości,
  • współpracuje z księgowością lub bezpośrednim przełożonym i przekazuje dane potrzebne do rozliczania czynszu, zaliczek i opłat za realizowane usługi, takich jak: stany wodomierzy, liczników energii elektrycznej, ciepłomierzy,
  • prowadzi dokumentację administrowanych budynków, w tym książki obiektu budowlanego,
  • rejestruje informacje zgłaszane przez osoby zatrudnione w obsłudze obiektu oraz przez mieszkańców budynku i przekazuje zgłoszenia bezpośredniemu przełożonemu.

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

Do pracy w zawodzie administrator nieruchomości preferowane jest wykształcenie minimum średnie np. w zawodach ekonomicznych i technicznych. Pracodawcy chętnie zatrudniają osoby z wykształceniem wyższym I lub II stopnia uzyskanym na kierunkach związanych z zarządzaniem i administracją nieruchomościami. Kompetencje te mogą potwierdzać właściwe stowarzyszenia i organizacje branżowe - certyfikaty ukończonych kursów zawodowych organizowanych przez np.: Krajową Izbę Gospodarki Nieruchomościami, Polską Federację Rynku Nieruchomości, Polską Federację Zarządców Nieruchomości. Dodatkowe warunki, które powinien spełniać kandydat to: umiejętność obsługi komputera (bardzo dobra znajomość MS Worda i Excela), mile widziane jest prawo jazdy, czasami znajomość języka obcego.

Wymagania psychofizyczne:

W zawodzie administrator nieruchomości wymagana jest ogólna sprawność fizyczna, sprawność układu kostno-stawowego, dobry wzrok i słuch. Powinien także charakteryzować się wytrwałością i cierpliwością oraz umiejętnością pracy z ludźmi, wysoką kulturą osobistą. Powinien także być odporny na stres i cechować się komunikatywnością i otwartością w relacjach z ludźmi.

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

Przeciwwskazaniem do wykonywania pracy w zawodzie administrator nieruchomości są choroby psychiczne, ponadto wady narządów ruchu, słaba sprawność fizyczna.

Możliwości i szanse zatrudnienia:

Administrator nieruchomości może znaleźć pracę w zawodzie w jednostkach administracji publicznej różnych szczebli, w tym m.in. w:

  • jednostkach samorządu terytorialnego,
  • jednostkach Skarbu Państwa.

Zatrudnienie w zawodzie oferują m.in.: wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe, firmy prywatne zarządzające nieruchomościami, Towarzystwa Budownictwa Społecznego (TBS) itd. Może także świadczyć usługi w ramach prowadzonej własnej działalności gospodarczej. Administrator nieruchomości wykonuje swoją pracę w pomieszczeniach biurowych, a także na wolnym powietrzu na terenie administrowanych nieruchomości.

Szkoły:

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie

ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

tel. 81 749 17 77

e-mail: sekretariat@wsei.lublin.pl

http://www.wsei.lublin.pl

Polska Federacja Stowarzyszeń Zawodów Nieruchomościowych w Warszawie

ul. Nowogrodzka, 00-695 Warszawa

tel. 22 522 84 05

e-mail: pfszn@pfszn.pl

www.pfszn.pl

Dane kontaktowe:

WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi

Oddział w Piotrkowie Trybunalskim

ul. J. Dąbrowskiego 13, 97-300 Piotrków Trybunalski

tel. 44 649 60 87

e-mail: cizpt@wup.lodz.pl

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Administrator nieruchomości 2020
Administrator nieruchomości 2020.pdf 338 KB
Informacje o publikacji dokumentu