Kierownik centrum handlowego planuje, koordynuje i kontroluje działania w zakresie zarządzania centrum handlowym; opracowuje strategię rozwoju i plany finansowe centrum handlowego oraz nadzoruje ich realizację.
Zadania zawodowe:
• podejmowanie działań z zakresu promocji i public relations, mających na celu przyciągnięcie klientów do centrum handlowego;
• ustanawianie procedur zarządzania centrum handlowym w obszarze współpracy z najemcami, dostawcami oraz kontrahentami;
• dobieranie najemców w oparciu o wymagania i oczekiwania konsumentów oraz ich siłę nabywczą;
• monitorowanie środowiska konkurencyjnego dla danego centrum handlowego i dostosowanie się do panujących w nim uwarunkowań;
• analizowanie zmian liczby różnych kategorii osób odwiedzających centrum handlowe (z uwzględnieniem: płci, wieku, miejsca zamieszkania, siły nabywczej itp.) pod kątem identyfikacji trendów
• rynkowych;
• prowadzenie współpracy i utrzymywanie relacji z najemcami powierzchni w centrum handlowym w zakresie: zawierania i kontrolowania umów najmu, egzekwowania zawartych umów, dostarczania szczegółowych rozliczeń kosztów, koordynowania wspólnych działań marketingowych najemców i centrum handlowego;
• negocjowanie i podpisywanie umów z zewnętrznymi dostawcami usług serwisowych niezbędnych do funkcjonowania centrum handlowego;
• nadzorowanie pracy zewnętrznych serwisów, obejmujących utrzymanie techniczne obiektu, ochronę oraz sprzątanie i wywóz odpadów;
• prowadzenie negocjacji z kontrahentami i najemcami powierzchni w centrum handlowym;
• zatrudnianie i zwalnianie oraz organizowanie i nadzorowanie pracy pracowników obsługi centrum handlowego;
• zapewnianie warunków do rozwoju zawodowego pracowników obsługi centrum handlowego zgodnie z strategią rozwoju centrum.
Warunki podjęcia pracy w zawodzie:
Kierownik centrum handlowego powinien posiadać co najmniej wykształcenie wyższe pierwszego stopnia. Zawodu kierownika nie można uzyskać w drodze kształcenia zawodowego. Pożądane są: doświadczenie zawodowe w zakresie handlu, ekonomii i zarządzania zasobami ludzkimi oraz kursy i szkolenia podnoszące efektywność pracy. Dodatkowym atutem jest posiadanie wiedzy z zakresu specyfiki branży. Niezbędna jest znajomość obsługi komputera (zwłaszcza edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych).
Wymagania psychofizyczne:
Dla pracownika wykonującego zawód kierownika centrum handlowego ważne są:
· koncentracja uwagi,
· podzielność uwagi,
· dobra pamięć,
· uzdolnienia kierownicze i organizacyjne,
· łatwość wypowiadania się w mowie i w piśmie,
· zdolność motywowania podwładnych,
· zdolność nawiązywania kontaktu z ludźmi,
· zdolność skutecznego negocjowania,
· zdolność rozwiązywania konfliktów,
· komunikatywność, samodzielność,
· operatywność i skuteczność,
· odporność na działanie pod presją czasu.
Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:
Przeciwwskazaniami do pracy w zawodzie kierownika centrum handlowego są m.in. dysfunkcje wzroku i słuchu niepodlegające korekcji.
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Kierownik centrum handlowego może być zatrudniony w firmach zajmujących się szeroko pojętą sprzedażą głównie w centrach handlowych (np. branża IT, farmaceutyczna, chemiczna, spożywcza, budowlana itp.).
Szkoły:
Akademia Piotrkowska im. Jana Olszewskiego w Piotrkowie Trybunalskim
ul. J. Słowackiego 114/118, 97-300 Piotrków Tryb.
tel. 44 732 74 00
e-mail: poczta@apt.edu.pl
Uniwersytet Łódzki
ul. Uniwersytecka 3, 90-137 Łódź
tel. 42 635 40 83, 635 40 86
e-mail: rekrutacja@uni.lodz.pl
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
ul. Sterlinga 26, 90-212 Łódź
tel. 42 631 58 00, 42 631 58 01
e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl
Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
ul. Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź
tel. 42 664 66 56
e-mail: rekrutacja@san.edu.pl
Dane kontaktowe do urzędu:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Dąbrowskiego 13, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl