W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Rodzaje kontroli - Regionalny Program Operacyjny WUP Łódź
Вкладені застосунки
Опубліковувач
Rodzaje kontroli
Projekt będzie mógł podlegać następującym kontrolom:
weryfikacja wniosków o płatność i danych uczestników – celem jest potwierdzenie zgodności postępu rzeczowego oraz finansowego z umową o dofinansowanie; sprawdzane jest czy poszczególne etapy zadań prowadzone są terminowo oraz czy osiągane są wymagane wskaźniki realizacji celów szczegółowych; pogłębiona analiza obejmuje weryfikację dokumentów źródłowych w celu zapewnienia prawidłowej oceny kwalifikowalności wydatków; weryfikację przeprowadza pracownik WUP w Łodzi wyznaczony jako opiekun projektu
kontrola projektu w siedzibie beneficjenta – celem jest kompleksowe sprawdzenie na podstawie dokumentacji merytorycznej i finansowej dostępnej w biurze projektu, prawidłowości realizowanych działań oraz ich zgodności z umową o dofinansowanie oraz informacjami przedstawianymi we wnioskach o płatność; kontroli podlegają w szczególności: prawidłowość realizacji polityk horyzontalnych w tym równości szans i niedyskryminacji i równości szans płci, kwalifikowalność uczestników projektu, prawidłowość rozliczeń finansowych, poprawność udzielania zamówień publicznych, pomocy publicznej / pomocy de minimis czy stosowania zasady konkurencyjności, prawidłowość realizacji działań informacyjno-promocyjnych
wizyta monitoringowa – celem jest weryfikacja sposobu realizacji projektu w miejscu prowadzenia działań merytorycznych (np. w miejscu szkolenia, stażu itp.) czyli sprawdzenie czy faktycznie projekt jest wykonywany
kontrola na zakończenieprojektu – realizowana jest obligatoryjnie po złożeniu przez beneficjenta wniosku końcowego o płatność i polega na weryfikacji tego wniosku oraz na sprawdzeniu kompletności i prawidłowości dokumentacji związanej z realizacją projektu; opcjonalnie kontrola ta może przybrać formę kontroli na miejscu – w siedzibie beneficjenta
kontrola po zakończeniu realizacji projektu – co do zasady dotyczy kontroli trwałości operacji i/lub rezultatu w projektach, w których wymóg utrzymania trwałości został określony w umowie o dofinansowanie; kontrola może dotyczyć także innego zakresu np. weryfikacji prawidłowości rozliczeń finansowych lub zgodności zamówień udzielonych w ramach projektu z przepisami unijnymi i krajowymi – wówczas przeprowadzana jest w trybie doraźnym i może wynikać m.in. z otrzymanej informacji o potencjalnych nieprawidłowościach związanych z danym projektem, które zostały ujawnione po rozliczeniu końcowym
kontrola krzyżowa – dokonywana jest w odniesieniu do beneficjentów realizujących więcej niż jeden projekt w ramach RPO i ma na celu sprawdzenie czy w ramach kilku projektów nie były finansowane te same wydatki; kontrola prowadzona jest na podstawie danych zgromadzonych w systemie informatycznym, a beneficjent informowany jest jedynie w przypadku gdy zachodzi podejrzenie podwójnego finansowania –wówczas jest poproszony o przedłożenie konkretnych dokumentów do weryfikacji
inne kontrole – realizowane na podstawie odrębnych przepisów bezpośrednio przez Komisję Europejską, Europejski Trybunał Obrachunkowy, Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, Instytucję Audytową (czyli właściwy Urząd Kontroli Skarbowej) lub Najwyższą Izbę Kontroli.