Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy następuje po przedstawieniu dokumentów niezbędnych do ustalenia ich statusu i uprawnień. Bezrobotni mają obowiązek zgłaszania się do właściwego PUP-u w wyznaczonych terminach w celu potwierdzenia swojej gotowości do podjęcia pracy, jak również uzyskania informacji o możliwościach podjęcia zatrudnienia lub uczestniczenia w szkoleniu.
Osoby zarejestrowane uzyskują dostęp do ofert zgłaszanych przez pracodawców oraz poradnictwa zawodowego. Wsparcie dla bezrobotnych i poszukujących pracy prowadzone jest poprzez stosowanie różnych form przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizację zawodową; tj. prowadzenie pośrednictwa pracy i klubów pracy, organizowanie szkoleń i kursów, prac interwencyjnych i robót publicznych, oraz kierowanie bezrobotnych do odbycia przygotowania zawodowego w miejscu pracy bądź staży w przypadku absolwentów.
Powiatowe Urzędy Pracy na wniosek zarejestrowanego mogą również podjąć decyzję o udzielaniu dotacji na rozpoczęcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Na pomoc w postaci refundacji kosztów mogą liczyć także przedsiębiorcy, którzy utworzą miejsce pracy dla bezrobotnego skierowanego przez urząd.
Bezrobotni rejestrują się w Powiatowych Urzędach Pracy właściwych ze względu na miejsce zameldowania bądź pobytu czasowego.
Dane kontaktowe Powiatowych Urzędy Pracy w województwie łódzkim.
Dokumenty wymagane przy rejestracji w PUP - do pobrania w załączniku.