Kierunek informatyka gier komputerowych jest kierunkiem interdyscyplinarnym adresowanym do osób, które ukończyły już studia pierwszego stopnia: informatyczne lub w zakresie dziedzin pokrewnych dziedzin, a jednocześnie zainteresowanych rozwijaniem własnych artystycznych pasji. Umożliwia on zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z zastosowaniem informatyki w tworzeniu gier wideo oraz innych aplikacji wykorzystujących symulacje, wizualizacje i sztuczną inteligencję, takich jak symulatory, systemy wirtualnej i wzbogaconej rzeczywistości, informatyka afektywna. W dynamicznie rozwijającej się branży gier komputerowych (coraz częściej wykorzystywanych nie tylko do rozrywki ale też np. szkoleń) absolwent tego kierunku odnajdzie się jako twórca gier, projektant, konsultant-wdrożeniowiec czy też szef zespołu programistów tworzących grę. Najlepiej na tym kierunku odnajdą się pasjonaci świata gier komputerowych, osoby z jednej strony posiadające uzdolnienia matematyczne i informatyczne, a z drugiej wyróżniający się kreatywnością i artystyczną duszą.
Profil studenta:
Pomyśl o tym kierunku, jeśli:
- masz bogatą wyobraźnię, jesteś kreatywny,
- masz dobrze rozwinięte zdolności analityczne,
- jesteś wytrwały i dokładny,
- jesteś gotowy do spędzania wielu godzin przed ekranem,
- jesteś pasjonatem gier komputerowych.
Pomyśl czymś innym, jeśli:
- nie lubisz pracy zespołowej,
- jesteś niecierpliwy, masz problemy z koncentracją,
- nie interesujesz się nowoczesnymi technologiami informatycznymi.
Program studiów:
Studia obejmują takie przedmioty jak:
- programowanie grafiki 3D,
- zarządzanie projektami,
- grafika konceptowa,
- animacja 2D i 3D,
- gry poważne,
- fotografia i obróbka cyfrowa,
- zasady tworzenia scenorysów,
- tworzenie scenariuszy,
- projektowanie poziomów,
- modelowanie 3D,
- programowanie gier w C++,
- programowanie symulacji fizyki w czasie rzeczywistym,
- pracownia robotyki,
- interakcja człowiek-komputer,
- silnik fizyki 3D,
- projektowanie mechaniki gier video,
- wprowadzenie do game studies,
- technologia motion capture,
- polskie i międzynarodowe prawo autorskie.
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Absolwenci kierunku informatyka gier komputerowych mogą znaleźć zatrudnienie:
- wydawnictwach gier komputerowych,
- wydawnictwach multimedialnych,
- firmach produkujących np. konsole do gier,
- firmach typu software house, zajmujących się tworzeniem oprogramowania na zlecenie według indywidualnych preferencji i potrzeb klienta biznesowego,
- agencjach interaktywnych,
- studiach telewizyjnych,
- start-upach działających w przemyśle gier.
Absolwent kierunku informatyka gier komputerowych może pracować m.in. jako:
- główny programista gry,
- projektant kodu gry,
- programista grafiki,
- programista sztucznej inteligencji,
- konsultant w zakresie wdrożenia narzędzi opartych na grach komputerowych w przedsiębiorstwach oraz instytucjach,
- pracownik naukowo-badawczy w dziedzinie informatyki stosowanej lub nauk szczegółowych.
Możliwości kształcenia:
Uniwersytet Jagielloński
Typ studiów: stacjonarne i niestacjonarne II stopniaWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
informatyka gier komputerowych
ul. Prof. S. Łojasiewicza 6, 30-348 Kraków
telefon: 12 664 48 90
e-mail: wydzial.fais@uj.edu.pl
https://fais.uj.edu.pl/
Dane kontaktowe urzędu:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Jarosława Dąbrowskiego 13
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl