HtmlBox

Навіґація по катеґоріях

Alfabet

Опубліковувач

Informatyka gier komputerowych


Kierunek informatyka gier komputerowych jest kierunkiem interdyscyplinarnym adresowanym do osób, które ukończyły już studia pierwszego stopnia: informatyczne lub w zakresie dziedzin pokrewnych dziedzin, a jednocześnie zainteresowanych rozwijaniem własnych artystycznych pasji. Umożliwia on zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z zastosowaniem informatyki w tworzeniu gier wideo oraz innych aplikacji wykorzystujących symulacje, wizualizacje i sztuczną inteligencję, takich jak symulatory, systemy wirtualnej i wzbogaconej rzeczywistości, informatyka afektywna. W dynamicznie rozwijającej się branży gier komputerowych (coraz częściej wykorzystywanych nie tylko do rozrywki ale też np. szkoleń) absolwent tego kierunku odnajdzie się jako twórca gier, projektant, konsultant-wdrożeniowiec czy też szef zespołu programistów tworzących grę. Najlepiej na tym kierunku odnajdą się pasjonaci świata gier komputerowych, osoby z jednej strony posiadające uzdolnienia matematyczne i informatyczne, a z drugiej wyróżniający się kreatywnością i artystyczną duszą.
 

Profil studenta:

 
Pomyśl o tym kierunku, jeśli:
 
  • masz bogatą wyobraźnię, jesteś kreatywny,
  • masz dobrze rozwinięte zdolności analityczne,
  • jesteś wytrwały i dokładny,
  • jesteś gotowy do spędzania wielu godzin przed ekranem,
  • jesteś pasjonatem gier komputerowych.
 
Pomyśl czymś innym, jeśli:
 
  • nie lubisz pracy zespołowej,
  • jesteś niecierpliwy, masz problemy z koncentracją,
  • nie interesujesz się nowoczesnymi technologiami informatycznymi.
 

Program studiów:

 
Studia obejmują takie przedmioty jak:
  • programowanie grafiki 3D,
  • zarządzanie projektami,
  • grafika konceptowa,
  • animacja 2D i 3D,
  • gry poważne,
  • fotografia i obróbka cyfrowa,
  • zasady tworzenia scenorysów,
  • tworzenie scenariuszy,
  • projektowanie poziomów,
  • modelowanie 3D,
  • programowanie gier w C++,
  • programowanie symulacji fizyki w czasie rzeczywistym,
  • pracownia robotyki,
  • interakcja człowiek-komputer,
  • silnik fizyki 3D,
  • projektowanie mechaniki gier video,
  • wprowadzenie do game studies,
  • technologia motion capture,
  • polskie i międzynarodowe prawo autorskie.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Absolwenci kierunku informatyka gier komputerowych mogą znaleźć zatrudnienie:
  • wydawnictwach gier komputerowych,
  • wydawnictwach multimedialnych,
  • firmach produkujących np. konsole do gier,
  • firmach typu software house, zajmujących się tworzeniem oprogramowania na zlecenie według indywidualnych preferencji i potrzeb klienta biznesowego,
  • agencjach interaktywnych,
  • studiach telewizyjnych,
  • start-upach działających w przemyśle gier.
 
Absolwent kierunku informatyka gier komputerowych może pracować m.in. jako:
  • główny programista gry,
  • projektant kodu gry,
  • programista grafiki,
  • programista sztucznej inteligencji,
  • konsultant w zakresie wdrożenia narzędzi opartych na grach komputerowych w przedsiębiorstwach oraz instytucjach,
  • pracownik naukowo-badawczy w dziedzinie informatyki stosowanej lub nauk szczegółowych.
 

Możliwości kształcenia:

 

Uniwersytet Jagielloński

Typ studiów: stacjonarne i niestacjonarne II stopnia
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
informatyka gier komputerowych
ul. Prof. S. Łojasiewicza 6, 30-348 Kraków
telefon: 12 664 48 90
e-mail: wydzial.fais@uj.edu.pl
https://fais.uj.edu.pl/
 

Dane kontaktowe urzędu:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Jarosława Dąbrowskiego 13
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Informatyka gier komputerowych
Informatyka gier komputerowych.pdf 217 KB

Informacje o publikacji dokumentu