Zarządzanie w administracji publicznej

 

Zarządzanie w administracji publicznej to kierunek, który w interdyscyplinarny sposób łączy wiedzę obejmującą takie nauki, jak zarządzanie, ekonomia i prawo z metodami praktycznego wykorzystywania zdobywanych informacji. W trakcie realizowanego kształcenia masz okazję zaplanować interwencję publiczną, a także nauczysz się prowadzić dialog społeczny. Studenci rozwijają umiejętności odnoszące się stricte do zarządzania publicznego, a są one przydatne w przypadku funkcjonowania organizacji publicznych w Polsce i Unii Europejskiej. Studia w tym zakresie są idealne dla osób, które interesują się sprawnym i skutecznym zarządzaniem przedsięwzięciami publicznymi w różnych dziedzinach działalności administracji publicznej. Celem studiów na kierunku Zarządzanie w administracji publicznej jest kształcenie menedżerów/doradców/ konsultantów dla potrzeb organizacji sektora publicznego i społecznego. Zasadniczy nacisk w kształceniu na kierunku Zarządzanie w administracji publicznej położony jest na dostarczenie wiedzy eksperckiej w dziedzinie zarządzania w szeroko rozumianym sektorze publicznym. Studiowanie na kierunku pozwala zatem absolwentom zdobyć wiedzę i umiejętności, które bezpośrednio budują potencjał kadr administracji publicznej, zgodnie z przyjętymi celami służby cywilnej, a w tym: budowanie nowoczesnego państwa, wzrost efektywności działania jego organów i przede wszystkim zadowolenie społeczeństwa. Absolwenci kierunku Zarządzanie w administracji publicznej będą przygotowani do pełnienia funkcji zarządczych w administracji publicznej: rządowej i samorządowej, w jej jednostkach organizacyjnych i organizacjach użyteczności publicznej. Uzyskana w trakcie studiów wiedza może być również przydatna w pełnieniu mandatów politycznych w administracji publicznej, zarówno polskiej jak i unijnej. Absolwenci kierunku będą posiadali wiedzę i umiejętności niezbędne dla menedżerów organizacji sektora publicznego.


Profil studenta:

 
Pomyśl o tym kierunku, jeśli:
 
  • Jesteś wrażliwy na problemy społeczne
  • umiesz łatwo nawiązywać kontakt, jesteś komunikatywny, odpowiedzialny, empatyczny itp.
  • chcesz pełnić funkcje dyrektorskie lub kierownicze w pionach zarządzania zasobami ludzkimi.
 
Pomyśl o czymś innym, jeśli:
 
  • nie interesują Cię zagadnienia związane z administracją itp.
  • masz problemy z nawiązywaniem kontaktów interpersonalnych.


Program studiów:

 
Program studiów kierunku zarządzanie w służbach administracji publicznej obejmuje zagadnienia z zakresu:
 
  • ekonomii
  • prawa
  •  zarządzania publicznego
  •  organizacji urzędów organów administracji publicznej
  •  zarządzania zasobami ludzkimi w administracji
  •  komunikacji z otoczeniem i Public Relations.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Absolwenci tego kierunku będą mieli możliwość znalezienia zatrudnienia w:
  • administracji rządowej i samorządowej,
  • instytucjach Unii Europejskiej,
  • firmach konsultingowych,
  • instytutach i ośrodkach badawczych,
  • organizacjach międzynarodowych,
  • organizacjach pozarządowych,
  • firmach prywatnych wykonujących zadania publiczne.
 
Ponadto absolwenci kierunku będą wyposażeni w kompetencje pozwalające wykonywać zawód:
  • przedstawiciela władz publicznych (przedstawiciel władzy samorządowej)
  • wyższego urzędnika samorządowego
  • zawodowego działacza organizacji członkowskiej
  • kierownika do spraw strategicznych i planowania
  • specjalisty do spraw administracji i zarządzania
  • specjalisty do spraw zarządzania i organizacji
  • specjalisty do spraw administracji i rozwoju
 

Możliwości kształcenia:

 
Uniwersytet Łódzki
Typ studiów:            licencjackie i magisterskie
Wydział:                   Zarządzania
Kierunek:                  Zarządzanie w administracji publicznej
Adres:                      ul. Narutowicza 65, 90-131 Łódź
Tel.                            42 635 40 00
E-mail:                       rekrutacja@uni.lodz.pl
Adres www:           www.uni.lodz.pl
 
Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna
Typ studiów:            licencjackie i magisterskie
Wydział:                   Zarządzania
Kierunek:                  Zarządzanie w administracji publicznej
Adres:                      ul. Sterlinga 26, 90-212 Łódź
Tel.                            42 631 58 00, 42 631 58 01
E-mail:                       rekrutacja@ahe.lodz.pl
Adres www:           www.ahe.lodz.pl
 
 

Dane kontaktowe urzędu:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Jarosława Dąbrowskiego 13
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

zarządzanie w administracji publicznej 2022
zarządzanie w administracji publicznej 2022.pdf 450 KB

Informacje o publikacji dokumentu