Dziękujemy za zgłoszenia, rekrutacja została zamknięta. Zapraszamy na szkolenie.
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu z zakresu księgowości w projektach. Uczestnicy poznają proces prawidłowej dokumentacji oraz księgowania i rozliczenia wydatków w projekcie. Omówione zostaną najważniejsze obowiązki i odpowiedzialność pracowników działów finansowo-księgowych związane z realizacją i rozliczeniem danego projektu oraz praktyczne rozwiązania w zakresie przygotowania dokumentów księgowych, ewidencji księgowej do rozliczenia otrzymanego dofinansowania:
- cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim
- rzeczywiste aspekty regulacji wewnętrznych w zakresie rachunkowości w jednostce organizacyjnej w zależności od jej rodzaju:
- polityka rachunkowości (dobre praktyki),
- zakładowy plan kont
- system informatyczny
- dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości dla celów ewidencji operacji związanych z projektem
- sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej z omówieniem przykładów
- sposoby stosowania odpowiedniego kodu księgowego
- kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego
- wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie
- terminy i warunki przeksięgowań - w tym praktyczne przykłady
- ewidencja i rozliczanie wydatków dotyczących dofinansowania do aktywów
- ewidencja zwrotu części lub całości dotacji
- dofinansowanie w sprawozdaniu finansowym
- konsekwencje związane z brakiem prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej
- praktyczne wypełnianie obowiązku prowadzenia kontroli wyodrębnionej księgowości jako element kontroli na miejscu realizacji projektu
- najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego
- ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie
- wymagania wynikające z przepisów prawa
- szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej - przykłady
- rodzaje dokumentów wymagane dla poszczególnych rodzajów wydatków kwalifikowanych - omówienie rzeczywistych przypadków dotyczących wynagrodzeń, środków trwałych, podróży służbowych, umów cywilnoprawnych itp.
- środki trwałe w projektach – wartość początkowa, ewidencja, trwałość
- archiwizacja dokumentów - najlepsze rozwiązania i rzeczywiste przykłady
- terminy archiwizacji wynikające z przepisów prawa a termin wynikający z umowy o dofinansowanie
- sposób archiwizacji (szczególne wymogi w projektach dofinansowanych z dotacji)
- case studies - omówienie praktycznych przykładów (np. plany kont, opisywanie dokumentów, metody archiwizacji, zakańczanie projektu, itp.)
- dokładne omówienie i rozwiązanie zagadnień zgłoszonych przez uczestników
miejsce: siedziba Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi, ul. Wólczańska 49, sala konferencyjna w budynku A, parter
termin: 18 września 2019 r. od godz. 9:00
rejestracja w godz. 8:30 - 9:00
Informujemy o możliwości zapewnienia tłumacza języka migowego podczas szkolenia. Potrzebę taką wystarczy wykazać w formularzu zgłoszeniowym w polu Specjalne potrzeby, maksymalnie do 9 września 2019 roku.