- dokumentacją potwierdzającą fakt odbycia stażu i jego czas / długość (weryfikowaną przy każdym oświadczeniu)
- dokumentem księgowym potwierdzającym wysokość wydatku rozliczanego przez organizatora stażu w ramach oświadczenia (tj. lista płac i potwierdzenie płatności dla opiekuna stażu w miesiącu przed rozpoczęciem stażu) oraz umową zawartą pomiędzy organizatorem stażu i opiekunem stażysty (dokumenty te są weryfikowane przy pierwszym oświadczeniu dotyczącym danego opiekuna i na ich podstawie kolejne oświadczenia mogłyby być składane bez dokumentów źródłowych).
Rozliczanie projektu - PROGRAM WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ
Jeżeli takiego zapisu nie ma, należy uzupełnić umowę w powyższym zakresie.
W związku z powyższym, wydatki będące wkładem własnym lub częściowo stanowiące wkład własny muszą spełniać warunki kwalifikowalności określone w rozdziale 6.2 Wytycznych, w szczególności muszą być dokonywane w sposób przejrzysty, racjonalny i efektywny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, z uwzględnieniem zasady uczciwej konkurencji. Szacując wartość zamówienia do określenia trybu wyboru wykonawcy danej usługi należy uwzględniać również tę część, która jest finansowana z wkładu własnego – finansowego.
Tożsama rodzajowo usługa może być zamawiana osobno przez Partnera i Beneficjenta. W tym przypadku, ponieważ są różni zamawiający, wartości usług nie należy sumować, bo zakup będzie realizowany przez różne podmioty (zakaz dzielenia zamówienia skutkujący zaniżeniem jego wartości szacunkowej – o którym mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020 odnosi się do „zamawiającego").
W przypadku tego samego zamawiającego, ważne jest aby pamiętać o ogólnych zasadach dotyczących szacowania wartości zamówienia i zakazie jego podziału skutkującego zaniżeniem jego wartości szacunkowej. Przy udzielaniu zamówienia w częściach (z określonych względów np. organizacyjnych), wartość zamówienia ustala się jako łączną wartość poszczególnych jego części.
W przypadku wskaźników odnoszących się do wykształcenia, definicje oparte są na podstawie poziomów ISCED 2011 (UNESCO) i do tej klasyfikacji powinni odnosić się beneficjenci.