W 1954 roku Leo Burnett właściciel agencji reklamowej zobaczył w gazecie zdjęcie ranczera na tle swojego gospodarstwa. Poszukiwał wtedy modela do reklamy papierosów, która miałaby zachęcić mężczyzn do palenia papierosów z filtrem. Burnett wymyślił postać kowboja na koniu palącego papierosa. Niestety, modele zatrudnieni do reklamy byli mało autentyczni. Wówczas właściciel agencji postawił na kowboja ze zdjęcia, Roberta Norrisa właściciela rancza w Kolorado. Od tej pory, niepewni mężczyźni czuli się twardzielami paląc Marlboro, ponieważ był to papieros dla chłodnego i pewnego siebie kowboja. Sprzedaż papierosów Malboro wzrosła z 5 mld dolarów w 1955 roku do 20 mld. dol. W 1957 roku. A Robert Norris niepalący ranczer, stal się Malboro Manem. Pojawiał się na bilboardach, w czasopismach i w reklamach telewizyjnych. Reklama Malboro była tak wszechobecna i skuteczna, że w badaniu przeprowadzonym w latach dziewięćdziesiątych, 90 % uczniów rozpoznało kowboja palącego papierosa. Studia na kierunku Media design i marketing wizerunkowy przekazują wiedzę z zakresu kreowania wizerunku i funkcjonowania mediów społecznościowych. Studenci dowiadują się, w jaki sposób budować własną markę i jak dbać o wizerunek w sieci oraz jak prowadzić strategię marki. Nabywają umiejętność tworzenia grafiki komputerowej a także projektów reklamowych. Są zapoznawani z zasadami tworzenia projektów wizerunkowych oraz redukowania skutków kryzysów wizerunkowych. Duży nacisk kładziony jest, na naukę wykorzystania najnowszych technologii i narzędzi informatycznych niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej.
Profil studenta:
Pomyśl o tym kierunku studiów, jeśli:
- Jesteś osobą otwartą, komunikatywną
- Cechuje cię dobra organizacja pracy, wytrwałość, terminowość
- Jesteś osobą kreatywną, posiadasz analityczny umysł
- Lubisz nowinki technologiczne
- Jesteś odporny na stres
Pomyśl o czymś innym, jeśli:
- Jesteś osobą zamkniętą w sobie
- Żyjesz off-line
- Wolisz wykonywać polecenia
- Nie lubisz działać w pośpiechu
- Brak Ci pomysłowości
Program studiów:
Studia obejmują takie przedmioty jak:
- Komunikacja wizualna
- Projektowanie systemów grywalizacyjnych
- Social media marketing
- Corporate Design i graficzna komunikacja marki
- Gaming marketing
- Event marketing
- Content marketing & Storytelling
- Camera & Image – fotografia
- Kampania medialna - projekt
- Camera & Image - TikTok, Reels, VideoSoMe
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Absolwenci kierunku Media design i marketing wizerunkowy mogą znaleźć zatrudnienie w:
- Agencjach reklamowych
- Firmach e-commerce
- Działach PR
- Mediach społecznościowych.
- Środkach masowego przekazu
Absolwent studiów Media design i marketing wizerunkowy może pracować m.in. jako:
- Analityk rynku mediów
- Ekspert ds. badań marketingowych
- Social media manager
- Trendwatcher
- Specjalista ds. customer experience
Możliwości kształcenia:
Uniwersytet Dolnośląski DSW Wrocław
Typ studiów: studia I stopnia, stacjonarne i niestacjonarneWydział: Wydział Studiów Stosowanych
Kierunek: Media design i marketing wizerunkowy
Specjalności na studiach:
- Branding i zarządzanie marką
- Grafika i multimedia
- Komunikacja wizerunkowa i reklama
- Marketing i social media w biznesie
- Media audiowizualne i wideomarketing
Telefon: 539 670 503
e-mail: karolina.barczak@dsw.edu.pl
www: https://www.dsw.edu.pl/badania-i-nauka/wydzia%C5%82-studiow-stosowanych
Dane kontaktowe urzędu:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
ul. ul. Wólczańska 49, 90-608 Łódź
tel. 42 66 30 279, 42 66 30 273, 42 66 30 255
e-mail: centrum@wup.lodz.pl