Asystent usług telekomunikacyjnych udziela informacji o oferowanych usługach telekomunikacyjnych oraz realizuje proces obsługi klientów zgodnie z procedurami firmy. Potencjalnym klientom dobiera ofertę usługi telekomunikacyjnej dostosowanej do ich potrzeb oraz pomaga w procesie aktywacji nowych usług. Przyjmuje również reklamacje od klientów, obsługuje zgłoszenia mające na celu dokonanie zmian w zakresie świadczonych usług, udziela klientom informacji o rozliczeniach finansowych oraz przyjmuje zgłoszenia o nieprawidłowościach dotyczących płatności.
Zadania zawodowe:
- obsługiwanie sprzętu komputerowego i aplikacji biurowych;
- identyfikowanie oczekiwań klienta w zakresie usług telekomunikacyjnych;
- dobieranie oferty usługi telekomunikacyjnej w oparciu o możliwości dostarczenia jej przez firmę;
- przyjmowanie zamówień na usługę telekomunikacyjną;
- udzielanie pomocy klientom w procesie uruchamiania zakupionych usług;
- obsługiwanie procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych zgodnie z polityką firmy;
- obsługiwanie zgłoszeń odnoszących się do zmian na koncie klienta;
- udzielanie klientowi informacji na temat jego rozliczeń finansowych.
Warunki podjęcia pracy w zawodzie:
Pracę w zawodzie asystenta usług telekomunikacyjnych może wykonywać osoba mająca wykształcenie średnie. Mile widziane jest ukończenie średniej szkoły zawodowej w zawodzie technik handlowiec lub kwalifikacyjnych kursów zawodowych: AU.20 Prowadzenie sprzedaży i AU.25 Prowadzenie działalności handlowej. Dodatkowymi atutami przy zatrudnieniu są również dokumenty potwierdzające udział w szkoleniach i kursach doszkalających w zakresie nowoczesnych usług telekomunikacyjnych oraz wiedza na temat produktów i usług realizowanych przez firmę, w której poszukuje się pracy.
Wymagania psychofizyczne:
Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna cechować się zdolnością nawiązywania kontaktów, komunikatywnością, cierpliwością oraz odpornością na stres i monotonię. Asystent usług telekomunikacyjnych wykonuje swoja pracę pod presją czasu i wymaga się od niego jednoczesnego prowadzenia rozmowy telefonicznej i obsługi komputera. Ze względu na fakt, iż praca często polega na prowadzeniu rozmów telefonicznych, kandydat powinien umieć poprawnie się wysławiać, słuchać i przekonywać a przy tym cały czas kontrolować przebieg rozmowy.
Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:
Praca w zawodzie asystenta usług telekomunikacyjnych powoduje duże obciążenie psychiczne. Funkcjonowanie w warunkach ciągłego stresu, pod presją czasu, utrudnia pracę osobom z chorobami układu krążenia i układu nerwowego. Występuje w niej również obciążenie umysłowe, związane ds. z analizowaniem, rozwiązywaniami problemów i podejmowaniem decyzji w zakresie oferowanych usług. Przeciwwskazaniami do wykonywania zawodu są także wady wzroku i słuchu nie poddające się korekcji oraz wady wymowy.
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Możliwości podjęcia pracy w tym zawodzie są bardzo duże, pracę można znaleźć praktycznie w każdej jednostce, w której występuje obsługa klienta w zakresie usług telekomunikacyjnych, a przede wszystkim w firmach oferujących sprzedaż usług telekomunikacyjnych (salony sprzedaży operatorów telefonów komórkowych, telewizji kablowych i satelitarnych, internetu) oraz zajmujących się kompleksową obsługą klienta korzystającego z usług telekomunikacyjnych, w firmach zajmujących się obsługą call center dla innych firm, a także w firmach świadczących usługi konsultingowe.
Szkoły:
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Łodzi
kierunek: technik handlowiecul. Drewnowska 88, 91-008 Łódź
tel. 42 654 27 75
e-mail: sekretariat@zsp5lodz.pl
https://zsp5lodz.pl/
Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim
kierunek: technik handlowiecul. Leonarda 12/14, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 648 64 96
e-mail: zsp5@zsp5.piotrkow.pl
http://www.zsp5.piotrkow.pl/
Centrum Kształcenia Ustawicznego Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi
kierunek: technik handlowiec - kwalifikacyjny kurs zawodowyul. Wielkopolska 70/72, 91-029 Łódź
tel. 42 651 69 93
e-mail: sekretariat@cku-lodz.edu.pl
https://cku-lodz.edu.pl/
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sieradzu
kierunek: technik handlowiec - kwalifikacyjny kurs zawodowyul. Mickiewicza 4, 98-200 Sieradz
tel. 43 822 10 12
e-mail: sekretariat@ckusieradz.pl
http://ckusieradz.pl/
Dane kontaktowe:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Wojska Polskiego 2, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87, 44 647 74 01
e-mail: cizpt@wup.lodz.pl