Jeśli lubisz oglądać wydarzenia sportowe i chętnie w nich uczestniczysz? Sport jest Twoją pasją? Wystarczy dołączyć do tego lekkie pióro i zdolności lektorskie, aby stać się profesjonalnym dziennikarzem sportowym bądź komentatorem sportowym. Jeżeli marzy Ci się taka kariera, chcesz łączyć pasję z pracą warto podjąć studia na kierunku dziennikarstwo sportowe i promocja sportu. Studia z zakresu dziennikarstwa sportowego to połączenie znajomości sportu, zasad i historii, z pojmowaniem jego miejsca w społeczeństwie: gospodarce, polityce etc., a także rozumieniem terapeutyczno - pedagogicznego znaczenia w turystyce i rekreacji. Humanistyczny charakter tego profilu wpływa nie tylko na istotną w pracy każdego dziennikarza kulturę słowa i swadę językową - profesjonalne przygotowanie do zawodu zakłada także umiejętność wprzęgnięcia tematyki sportowej w szerszy horyzont światopoglądowy.
Profil studenta:
Pomyśl o tym kierunku, jeśli:
- interesujesz się zagadnieniami związanymi z aktywnością sportową,
- jesteś otwarty na ludzi i ciekawy otaczającego świata lub wydarzeń sportowych,
- lubisz uczyć się języków obcych,
- posiadasz łatwość wnikania w różnorodne problemy i nawiązywania kontaktu z różnymi ludźmi,
- posiadasz sprawność w posługiwaniu się słowem,
- posiadasz umiejętność koncentracji uwagi i pracy w szybkim tempie.
Pomyśl o czymś innym, jeśli:
- z trudnością przychodzi Ci pisanie tekstów,
- nie lubisz pracy, w której niezbędna jest odpowiedzialność za wykonane zadania,
- nie lubisz zagadnień z zakresu sportu, rekreacji ruchowej i aktywności sportowej,
- lubisz spokój i rutynę,
- nie lubisz uczyć się języków obcych,
- lubisz pracować w samotności.
Program studiów:
Studia obejmują takie przedmioty jak:
- polski system medialny,
- filozofia, socjologia,
- reklama i promocja sportowa,
- zarządzanie i organizacja imprez sportowych,
- marketing sportowy
- nauka o komunikowaniu,
- prawo, prawo mediów,
- współczesne systemy polityczne,
- kultura języka,
- podstawy ekonomii,
- systemy medialne na świecie,
- gatunki dziennikarskie,
- retoryka i erystyka,
- dziennikarstwo radiowe,
- historia sportu i olimpizmu,
- podstawy dziennikarstwa sportowego,
- sport i media,
- dziennikarstwo telewizyjne,
- historia mediów,
- rynek mediów sportowych w Polsce i na świecie,
- główne nurty kultury światowej i polskiej XX i XXI wieku,
- psychologia społeczna,
- teoria komunikowania masowego,
- prawo autorskie,
- specyfika transmisji sportowej w radiu i telewizji,
- stosunki międzynarodowe,
- ekonomika mediów.
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Absolwent posiadający solidne przygotowanie i warsztat ma możliwość podjęcia pracy w zawodzie:
- dziennikarz sportowy
- komentator sportowy
- redaktor, sprawozdawca sportowy
- menedżer sportu
- rzecznik prasowy
- pracownik agencji turystycznych i ośrodków rekreacji
- w agencjach promocyjno-reklamowych, które obsługują jednostki sportowe,
- pracownik sportowych i motoryzacyjnych redakcji prasowych, telewizyjnych, radiowych, internetowych,
- pracownik w działach marketingu odpowiedzialnych za imprezy/ eventy sportowe.
Ponadto absolwenci zostaną chętnie zatrudnieni przed redakcje mediów tradycyjnych i internetowych, szczególnie w jednostkach specjalizujących się w dziedzinie sportu.
Możliwości kształcenia:
Uniwersytet Dolnośląski DSW Wrocław
Typ studiów: stacjonarne/ niestacjonarne, hybrydoweKierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Specjalności: Dziennikarstwo sportowe i motoryzacyjne
Adres: ul. Strzegomska 55, 53-611 Wrocław
Tel: 71 757 28 63/ infolinia
Tel.: 728 971 989, 693 010 162, 539 670 477
E-mail: rekrutacja@dsw.edu.pl
Adres www: https://www.dsw.edu.pl
Centrum Kształcenia Podyplomowego AWF Warszawa
Typ studiów: studia podyplomowe
Adres: ul. Marymoncka 34,00-968 Warszawa Gmach Główny, pok. 63
Tel. 22 834 56 16 lub 22 834 04 31 wew. 436
Tel. 795 131 359
E-mail: studiapodyplom@awf.edu.pl
Adres www: https://www.awf.edu.pl/uczelnia/oferta-edukacyjna/studia-podyplomowe-i-kursy
Dane kontaktowe urzędu:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
ul. ul. Wólczańska 49, 90-608 Łódź
tel. 42 66 30 279, 42 66 30 273, 42 66 30 255
e-mail: centrum@wup.lodz.pl