Komisja Europejska zatwierdziła program pomocowy umożliwiający wypłatę dofinansowań do wynagrodzeń pracowników z art. 15gga ustawy COVID-19 z dnia 02 marca 2020 r.* jako pomoc publiczną rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne związane z COVID -19**
W związku z powyższym od 21.01.2021 roku uruchamiamy wypłaty dofinansowań do wynagrodzeń pracowników jako wyżej wymienioną pomoc publiczną.
*Ustawa z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.)
**Pomoc publiczna mająca na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, udzielaną zgodnie z warunkami zawartymi w Komunikacie Komisji Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19
Aby otrzymać wsparcie należy:
- przygotować wykaz pracowników, który pozwala „wyliczy" wartość pomocy.
- w oparciu o wykaz pracowników, wypełnić i złożyć wniosek na portalu praca.gov.pl (rozpatrywane są tylko wnioski złożone elektronicznie).
Link do wniosku - wniosek można złożyć do 28 lutego 2021r.
- umowę o świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy
- pełnomocnictwo - jeżeli wniosek składa inna osoba niż wskazany reprezentant
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
- w przypadku składania wykazu pracowników - wypełnione oświadczenie RODO (wzór stanowi załącznik do umowy)