Bardzo ważnym elementem w przypadku przygotowywania wniosku o dofinansowanie dotyczącego placówek wsparcia dziennego jest rozróżnienie ilu jest uczestników projektu (ile dzieci skorzysta ze świetlicy), a ile jest miejsc w placówce. Dla potrzeb projektu należy rozumieć, że każde dziecko, które skorzysta choćby ze wsparcia w ciągu 1 dnia będzie uczestnikiem projektu. Natomiast jako miejsce w placówce należy zrozumieć maksymalną liczbę dzieci jaka może jednorazowo przebywać w placówce. W decyzji o otwarciu placówki wskazana jest liczba miejsc.
W opisanej sytuacji nr 1 nastąpi wzrost liczby uczestników świetlicy (liczby dzieci przebywających jednorazowo w świetlicy), jednakże nie będą tworzone nowe miejsca w placówce, ponieważ placówka docelowo ma już 40 miejsc. W przypadku jeżeli zaproponowania w projekcie nowych, dodatkowych zajęć (rozwijających co najmniej 4 z 8 kompetencji kluczowych wskazanych w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r.) dla dzieci projekt będzie spełniał warunki konkursu.
Natomiast w 2 opisanym przypadku powinien zostać wykazany wzrost ilości miejsc w świetlicy z 60 do 71 jeżeli założono, że jednorazowo będzie tam przebywać aż 71 dzieci. Nie ma natomiast problemu by 71 dzieci rotacyjnie skorzystało ze wsparcia w placówce pod warunkiem, że jednorazowo nie będzie tam przebywać więcej niż 60 osób. W tej sytuacji nie będzie wzrostu miejsc, bo nadal będzie 60. Oferując podopiecznym świetlicy wsparcie należy pamiętać o realizacji zajęć rozwijających co najmniej 4 z 8 kompetencji kluczowych wskazanych w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r.
Ponadto przygotowując wniosek o dofinansowanie należy określić ile osób skorzysta ze świetlicy. Każde dziecko, które w projekcie skorzysta ze wsparcia choćby w ciągu 1 dnia będzie uczestnikiem projektu. W przypadku realizacji projektu nie ma obowiązku by dane dziecko uczęszczało systematycznie do placówki.