W jaki sposób należy opisać szkolenia, które wyposażą beneficjentów w kompetencje (nie kwalifikacje) tak, aby spełnione było szczegółowe kryterium dostępu dotyczące zapewnienia mechanizmów gwarantujących wysoką jakość szkoleń? - Regionalny Program Operacyjny WUP Łódź

W jaki sposób należy opisać szkolenia, które wyposażą beneficjentów w kompetencje (nie kwalifikacje) tak, aby spełnione było szczegółowe kryterium dostępu dotyczące zapewnienia mechanizmów gwarantujących wysoką jakość szkoleń?

Print Drukuj
Wnioskodawca może założyć w projekcie szkolenia, w których udział będzie prowadzić do nabycia kompetencji. Takie założenie jest możliwe warunkiem opisania we wniosku, a następnie zrealizowania, wszystkich czterech etapów nabycia kompetencji, określonych w Wytycznych
w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020,
tj.:
  1. Etap I – Zakres – w ramach wniosku o dofinansowanie należy zdefiniować grupy docelowe do objęcia wsparciem oraz wybrać obszar interwencji EFS, który będzie poddany ocenie (np. szkolenia czy staże);
  2. Etap II – Wzorzec – w ramach wniosku o dofinansowanie należy przewidzieć standard wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych;
  3. Etap III – Ocena – po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie należy przeprowadzić weryfikację efektów uczenia się na podstawie opracowanych kryteriów oceny (np. egzamin zewnętrzny, test, rozmowa oceniająca);
  4. Etap IV – Porównanie – po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie należy porównać uzyskane wyniki etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się).
Realizacja szkolenia zgodnie z powyższymi etapami będzie prowadziła do potwierdzenia kompetencji przez uczestników oraz pozwoli na spełnienie wymogów określonych w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020
Informacje o publikacji dokumentu