- strony umowy,
- wysokość i warunki, na jakich zostanie przekazane dofinansowanie,
- szczegóły dotyczące zasad realizacji i rozliczania projektu,
- obowiązki związane z bieżącym monitorowaniem przebiegu projektu,
- zasady dokonywania kontroli projektu przez uprawnione instytucje,
- zasady postępowania w sytuacjach, gdy dokładne wykonanie umowy stanie się niemożliwe, czyli np. reguły dokonywania zmian w projekcie, sytuacje, w których umowa może być wypowiedziana bądź rozwiązana,
- wskazanie obowiązków informacyjno-promocyjnych w projekcie,
- zagadnienia związane z ochroną danych osobowych,
- zobowiązanie do ponoszenia wszystkich wydatków w sposób racjonalny i konkurencyjny,
- wskazanie, że cały projekt musi być realizowany z poszanowaniem przepisów prawa krajowego i unijnego.
Główne postanowienia umowy
Umowa o dofinansowanie zawiera zobowiązania i uprawnienia oraz harmonogram realizacji projektu, a także budżet i określa: