Kierownik centrum konferencyjnego

Print Drukuj

Kierownik centrum konferencyjnego planuje, koordynuje i kontroluje działania z zakresu zarządzania centrum konferencyjnym.

 

Zadania zawodowe:

 

        planowanie, nadzorowanie i koordynowanie bieżącej działalności centrum, głównie w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych i administracyjnych,

        opracowywanie strategii rozwoju centrum konferencyjnego,

        przygotowywanie budżetu centrum konferencyjnego, zwłaszcza w zakresie ofert cenowych dla organizatorów targów, imprez branżowych, konferencji itp.,

        określanie struktury organizacyjnej centrum konferencyjnego zakresów czynności dla kierowników bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy,

        ustanawianie procedur zarządzania centrum konferencyjnym, przede wszystkim w obszarze współpracy z najemcami i zewnętrznymi dostawcami oraz obsługi obiektu,

        sprawowanie ogólnego nadzoru nad organizowanymi w centrum konferencjami, targami, imprezami masowymi itp.,

        nadzorowanie przygotowywania ofert handlowych i prowadzenie analizy efektywności prowadzonych działań,

        planowanie przyszłych projektów na podstawie analizy rynku i potrzeb klientów,

        nadzorowanie pracy zewnętrznych serwisów, obejmujących utrzymanie techniczne obiektu, ochronę oraz sprzątanie i wywóz odpadów,

        prowadzenie negocjacji z kontrahentami i klientami,

        zatrudnianie i zwalnianie oraz organizowanie i nadzorowanie pracy pracowników obsługi centrum konferencyjnego,

        dokonanie oceny okresowej pracowników centrum konferencyjnego,

        reprezentowanie centrum konferencyjnego w kontaktach zewnętrznych,

        przygotowywanie raportów, sprawozdań, analiz i prezentacji dotyczących działalności centrum konferencyjnego na potrzeby zarządu oraz na potrzeby zewnętrzne.

 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 

Przed kandydatami na stanowisko kierownika biura konferencyjnego nie stawia się wymagań formalnych, ich zakres zależy od preferencji pracodawcy i charakteru działalności firmy. Preferowane są osoby, które posiadają dyplom ukończenia wyższej uczelni na przykład na kierunku ekonomia, administracja, prawo czy zarządzania. Ważniejsze jednak są cechy personalne, posiadane przez potencjalnych kierowników – odpowiedzialność, terminowość, zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych obowiązków, oraz umiejętność efektywnej pracy w zespole. Kierownik biura konferencyjnego musi odznaczać się ponadpodstawową umiejętnością obsługi urządzeń biurowych oraz konferencyjnych etc. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, związanym z koordynacją prac związanych z organizacją konferencji, jest dodatkowym atutem. W tej pracy doskonale odnajdą się kandydaci, którzy cenią sobie działania zespołowe. Istotną cechą są też zdolności organizacyjne. W wykonywaniu codziennych zadań niezbędna okaże się znajomość języków obcych.

 

Wymagania psychofizyczne:

 

Kluczowe umiejętności interpersonalne niezbędne do pracy na stanowisku kierownika centrum konferencyjnego obejmują efektywną komunikację, umiejętność budowania relacji, zdolność do współpracy i negocjacji oraz umiejętność zarządzania konfliktami a także asertywność. Kierownik powinien być w stanie skutecznie przekazywać informacje zarówno werbalnie, jak i pisemnie, aby zapewnić jasność i zrozumienie. Negocjacje są częstym elementem pracy w centrum konferencyjnym, więc umiejętność prowadzenia konstruktywnych rozmów i dochodzenia do porozumienia jest niezbędna. Kierownik centrum powinien radzić sobie z sytuacjami stresowymi w pracy. Ważne jest, aby utrzymywał spokój i wykazywał elastyczność w obliczu napiętych terminów.

 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 

Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu kierownika centrum konferencyjnego są wady wzroku i słuchu niepodlegające korekcji oraz wady wymowy w stopniu utrudniającym komunikowanie się. Znaczne upośledzenia narządów ruchu mogą utrudnić wykonywanie podstawowych czynności w zawodzie. Osoby z epilepsją ze względu na specyfikę pracy kierownika biura nie powinny wykonywać tego zawodu, ponieważ wiąże się ona z dużym stresem i napięciem, które mogłyby prowokować napady.

 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 

Kierownik centrum konferencyjnego może pracować w korporacjach oraz ośrodkach szkoleniowo-konferencyjnych.

 

Szkoły:

 

Uniwersytet Łódzki Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

kierunek: ekonomia (studia I i II stopnia)

ul. POW 3/5, 90-255 Łódź

tel. 42 635 40 83

e-mail: rekrutacja@uni.lodz.pl

https://www.uni.lodz.pl/

 

Uniwersytet Łódzki Wydział Prawa i Administracji

kierunek: prawo

ul. Kopcińskiego 8/12,  90-232 Łódź

tel. 661 377 855

e-mail: r_stacjonarne@wpia.uni.lodz.pl

https://www.uni.lodz.pl

 

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Wydział Ekonomiczny

kierunek: ekonomia (studia I i II stopnia)

ul. Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa

tel. 22 593 40 10

e-mail: we@sggw.pl

https://www.sggw.edu.pl/kierunki-sggw/finanse-i-rachunkowosc/

 

Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie

Akademia Menedżerska - nowoczesna praktyka zarządzania firmą Katedra Teorii Zarządzania (studia podyplomowe)

al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

tel. 22 564 73 14

e-mail: uornar@sgh.waw.pl

www.sgh.waw.pl

 

Dane kontaktowe do urzędu:

 

WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi

Oddział w Piotrkowie Trybunalskim

ul. Dąbrowskiego 13, 97-300 Piotrków Trybunalski

tel. 44 649 60 87

e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl

 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu