Kierownik centrum konferencyjnego planuje, koordynuje i kontroluje działania z zakresu zarządzania centrum konferencyjnym.
Zadania zawodowe:
• planowanie, nadzorowanie i koordynowanie bieżącej działalności centrum, głównie w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych i administracyjnych,
• opracowywanie strategii rozwoju centrum konferencyjnego,
• przygotowywanie budżetu centrum konferencyjnego, zwłaszcza w zakresie ofert cenowych dla organizatorów targów, imprez branżowych, konferencji itp.,
• określanie struktury organizacyjnej centrum konferencyjnego zakresów czynności dla kierowników bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy,
• ustanawianie procedur zarządzania centrum konferencyjnym, przede wszystkim w obszarze współpracy z najemcami i zewnętrznymi dostawcami oraz obsługi obiektu,
• sprawowanie ogólnego nadzoru nad organizowanymi w centrum konferencjami, targami, imprezami masowymi itp.,
• nadzorowanie przygotowywania ofert handlowych i prowadzenie analizy efektywności prowadzonych działań,
• planowanie przyszłych projektów na podstawie analizy rynku i potrzeb klientów,
• nadzorowanie pracy zewnętrznych serwisów, obejmujących utrzymanie techniczne obiektu, ochronę oraz sprzątanie i wywóz odpadów,
• prowadzenie negocjacji z kontrahentami i klientami,
• zatrudnianie i zwalnianie oraz organizowanie i nadzorowanie pracy pracowników obsługi centrum konferencyjnego,
• dokonanie oceny okresowej pracowników centrum konferencyjnego,
• reprezentowanie centrum konferencyjnego w kontaktach zewnętrznych,
• przygotowywanie raportów, sprawozdań, analiz i prezentacji dotyczących działalności centrum konferencyjnego na potrzeby zarządu oraz na potrzeby zewnętrzne.
Warunki podjęcia pracy w zawodzie:
Przed kandydatami na stanowisko kierownika biura konferencyjnego nie stawia się wymagań formalnych, ich zakres zależy od preferencji pracodawcy i charakteru działalności firmy. Preferowane są osoby, które posiadają dyplom ukończenia wyższej uczelni na przykład na kierunku ekonomia, administracja, prawo czy zarządzania. Ważniejsze jednak są cechy personalne, posiadane przez potencjalnych kierowników – odpowiedzialność, terminowość, zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych obowiązków, oraz umiejętność efektywnej pracy w zespole. Kierownik biura konferencyjnego musi odznaczać się ponadpodstawową umiejętnością obsługi urządzeń biurowych oraz konferencyjnych etc. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, związanym z koordynacją prac związanych z organizacją konferencji, jest dodatkowym atutem. W tej pracy doskonale odnajdą się kandydaci, którzy cenią sobie działania zespołowe. Istotną cechą są też zdolności organizacyjne. W wykonywaniu codziennych zadań niezbędna okaże się znajomość języków obcych.
Wymagania psychofizyczne:
Kluczowe umiejętności interpersonalne niezbędne do pracy na stanowisku kierownika centrum konferencyjnego obejmują efektywną komunikację, umiejętność budowania relacji, zdolność do współpracy i negocjacji oraz umiejętność zarządzania konfliktami a także asertywność. Kierownik powinien być w stanie skutecznie przekazywać informacje zarówno werbalnie, jak i pisemnie, aby zapewnić jasność i zrozumienie. Negocjacje są częstym elementem pracy w centrum konferencyjnym, więc umiejętność prowadzenia konstruktywnych rozmów i dochodzenia do porozumienia jest niezbędna. Kierownik centrum powinien radzić sobie z sytuacjami stresowymi w pracy. Ważne jest, aby utrzymywał spokój i wykazywał elastyczność w obliczu napiętych terminów.
Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:
Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu kierownika centrum konferencyjnego są wady wzroku i słuchu niepodlegające korekcji oraz wady wymowy w stopniu utrudniającym komunikowanie się. Znaczne upośledzenia narządów ruchu mogą utrudnić wykonywanie podstawowych czynności w zawodzie. Osoby z epilepsją ze względu na specyfikę pracy kierownika biura nie powinny wykonywać tego zawodu, ponieważ wiąże się ona z dużym stresem i napięciem, które mogłyby prowokować napady.
Możliwości i szanse zatrudnienia:
Kierownik centrum konferencyjnego może pracować w korporacjach oraz ośrodkach szkoleniowo-konferencyjnych.
Szkoły:
Uniwersytet Łódzki Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
kierunek: ekonomia (studia I i II stopnia)
ul. POW 3/5, 90-255 Łódź
tel. 42 635 40 83
e-mail: rekrutacja@uni.lodz.pl
Uniwersytet Łódzki Wydział Prawa i Administracji
kierunek: prawo
ul. Kopcińskiego 8/12, 90-232 Łódź
tel. 661 377 855
e-mail: r_stacjonarne@wpia.uni.lodz.pl
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Wydział Ekonomiczny
kierunek: ekonomia (studia I i II stopnia)
ul. Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa
tel. 22 593 40 10
e-mail: we@sggw.pl
https://www.sggw.edu.pl/kierunki-sggw/finanse-i-rachunkowosc/
Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie
Akademia Menedżerska - nowoczesna praktyka zarządzania firmą Katedra Teorii Zarządzania (studia podyplomowe)
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
tel. 22 564 73 14
e-mail: uornar@sgh.waw.pl
Dane kontaktowe do urzędu:
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Dąbrowskiego 13, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl