Kierownik do spraw marketingu internetowego


Kierownik do spraw marketingu internetowego opracowuje strategię marketingu internetowego organizacji; nadzoruje jej wdrożenie i monitoruje skuteczność; kreuje wizerunek marki na rynku za pośrednictwem mediów elektronicznych; organizuje i przeprowadza badania rynku; planuje budżet marketingu internetowego; zarządza współpracą z dostawcami usług; zarządza podległym zespołem.
 

Zadania zawodowe:

 
  • opracowywanie i wdrażanie strategii marketingu internetowego, pełnienie nadzoru nad jej realizacją oraz monitorowanie jej skuteczności;
  • koordynowanie działań w zakresie marketingu internetowego podejmowanych przez różne działy firmy;
  • kreowanie rozpoznawalności marki na rynku;
  • analizowanie i raportowanie efektywności działań marketingowych oraz monitorowanie działań konkurencji na rynku, w szczególności w zakresie marketingu internetowego;
  • organizowanie lub zamawianie badań i analiz rynku i konkurencji;
  • przygotowywanie i nadzorowanie realizacji budżetu marketingu internetowego;
  • współpraca z wewnętrznymi jednostkami sprzedaży, agencjami public relations i innymi organizacjami w zakresie realizacji działań marketingowych w Internecie;
  • zarządzanie współpracą z zewnętrznymi dostawcami m.in. w zakresie baz danych teleadresowych itp.;
  • branie udziału w rozwijaniu portfolio produktowego;
  • rozwijanie innowacyjnych i niekonwencjonalnych narzędzi marketingu internetowego wspierających sprzedaż;
  • zarządzanie pracą podległego zespołu działu marketingu internetowego;
  • planowanie i zapewnianie szkoleń pracowników działu marketingu internetowego;
  • doskonalenie kompetencji i wiedzy w zakresie marketingu internetowego i zarządzania pracownikami;
  • zapewnianie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
     

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 
Warunkiem uzyskania pracy w zawodzie kierownika marketingu internetowego jest ukończenie studiów wyższych. Preferowane są studia kierunkowe z zakresu marketingu, np. Zarządzanie i Marketing, informatyki lub kierunkowe studia podyplomowe. Taki kierunek studiów jest często spotykany na uczelniach wyższych, zarówno publicznych jak i niepublicznych. Istnieją również inne formy, podczas których można podnosić swoje kwalifikacje (kursy, szkolenia, warsztaty). Pomocne lub pożądane, w zależności od specyfiki organizacji, jest posiadanie poświadczenia certyfikatem/zaświadczeniem znajomości oprogramowania komputerowego stosowanego przez pracodawcę, np. SEO (optymalizacja i pozycjonowanie) systemów automatyzacji marketingu internetowego, systemów reklamowych, zarządzania projektami. Ponadto na tym stanowisku wymagana jest znajomość języków obcych np. angielski, niemiecki.
 

Wymagania psychofizyczne:

 
Cechy charakteryzujące kierownika do spraw marketingu internetowego to komunikatywność, kreatywność, umiejętność szybkiego uczenia się oraz dociekliwość. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna wykazywać się umiejętnością pracy w zespole, komunikatywnością i zdolnością do szybkiego przyswajania wiedzy oraz umiejętnością kierowania podległym zespołem. Kierownik ds. marketingu internetowego musi być również osobą kreatywną i otwartą na nowe wyzwania.
 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 
Przeciwwskazaniami do zatrudniania na stanowisku kierownika do spraw marketingu internetowego jest posiadanie poważnych dysfunkcji narządów ruchu, wzroku czy słuchu.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Kierownik do spraw marketingu internetowego może pracować w każdej branży przedsiębiorstw sektora przemysłowego i usług, które prowadzą handel za pośrednictwem Internetu i narzędzi elektronicznych.
 

Szkoły:

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim

ul. J. Słowackiego 114/118, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 732 74 00
e-mail: filiapt@ujk.edu.pl
www.unipt.pl
 

Uniwersytet Łódzki

ul. Uniwersytecka 3, 90-137 Łódź
tel. 42 635 40 83, 42 635 40 86
e-mail: rekrutacja@uni.lodz.pl
www.rekrutacja.uni.lodz.pl
 

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

ul. Sterlinga 26, 90-212 Łódź
tel. 42 631 58 00, 42 631 58 01
e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl
www.ahe.lodz.pl
 

Społeczna Akademia Nauk

ul. Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź
tel. 42 664 66 56
e-mail: rekrutacja@san.edu.pl
www.san.edu.pl
 

Dane kontaktowe:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Dąbrowskiego 13, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87
e-mail: piotrkow@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Kierownik ds. marketingu internetowego 2021
Kierownik ds. marketingu internetowego 2021.pdf 482 KB

Informacje o publikacji dokumentu