Osi Priorytetowej I „Osoby młode na rynku pracy",
Działania 1.1 „Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy – projekty pozakonkursowe"
Poddziałania 1.1.2 „ Wsparcie udzielane z Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych".
Potrzeba aktualizacji wynika z:
- konieczności korekty oczywistych omyłek i doprecyzowania niektórych zapisów w tekście Regulaminu naboru;
- przyjęcia przez Komitet Monitorujący PO WER Uchwały nr 114 z dnia 6 lutego 2017 r. w sprawie zmian w szczegółowych kryteriach wyboru zawartych w Rocznych Planach Działania na rok 2017 dla I osi Priorytetowej PO WER.
Aktualizacja dotyczy:
Lp. | Miejsce w dokumencie | Jest | Powinno być |
1 | Dokumenty i wytyczne Str. 5 | Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 z dnia 15 lipca 2016 r. | Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 z dnia 28 listopada 2016 r. |
2 | Dokumenty i wytyczne Str. 6 | Roczny Plan Działania na rok 2017 dla I Osi Priorytetowej PO WER zatwierdzony Uchwałą nr 84 Komitetu Monitorującego PO WER z dnia 13 września 2016 r. oraz decyzją Instytucji Zarządzającej PO WER 2014-2020 z dnia 21 października 2016 r. | Roczny Plan Działania na rok 2017 dla I Osi Priorytetowej PO WER zatwierdzony Uchwałą nr 84 Komitetu Monitorującego PO WER z dnia 13 września 2016 r. i decyzją Instytucji Zarządzającej PO WER 2014-2020 z dnia 21 października 2016 r. oraz uchwałą nr 114 Komitetu Monitorującego PO WER z dnia 6 lutego 2017 r. |
3 | Pkt. 2.5 Wskaźniki projektu II. Obligatoryjne wskaźniki produktu określone na poziomie projektu, Nazwa wskaźnika Str. 17 | Brak zapisu | 4. Liczba osób o niskich kwalifikacjach objętych wsparciem w programie Uwaga! Dodanie wskaźnika spowodowało zmianę numeracji kolejnych wskaźników nr 4-6. Łączna liczba wskaźników produktu wynosi obecnie 7. |
4 | Pkt. 2.5 Wskaźniki projektu II. Obligatoryjne wskaźniki produktu określone na poziomie projektu, Definicje, sposób pomiaru i przykładowe źródła danych do pomiaru Str. 17 -18 | Brak zapisu | Ad. 4 Stopień uzyskanego wykształcenia jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie. Osoby przystępujące do projektu należy wykazać jeden raz, uwzględniając najwyższy ukończony poziom ISCED. Przykładowe źródła danych do pomiaru wskaźnika: - dokumenty potwierdzające status osoby (np.: świadectwo ukończenia etapu nauki). |
5 | Pkt. 3.2 Zasady wypełniania wniosku Opis spełnienia kryterium dostępu nr 2 Str. 24 | Brak zapisu | Osoby o niskich kwalifikacjach to osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie. Przyjmuje się, że do tego poziomu wykształcenia kwalifikują się osoby bez wykształcenia oraz z wykształceniem: - podstawowym - gimnazjalnym, - ponadgimnazjalnym. |
6 | Pkt. 3.2 Zasady wypełniania wniosku Opis spełnienia kryterium dostępu nr 8 i 9 Str. 26 | W przypadku zadania szkolenia, w ich opisie należy uwzględnić kryterium dostępu nr 8 i 9 tj. zawrzeć następujące stwierdzenia: „Szkolenia zawodowe odpowiadają bieżącym potrzebom rynku pracy. Efektem szkoleń jest uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji potwierdzonych odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), w rozumieniu Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020. Uzyskanie kwalifikacji lub kompetencji jest każdorazowo weryfikowane poprzez przeprowadzenie odpowiedniego ich sprawdzenia (np. w formie egzaminu)". | W przypadku zadania szkolenia (dotyczy również zastosowania instrumentu w postaci bonów szkoleniowych): - dla spełnienia kryterium nr 8 należy zawrzeć stwierdzenie: „Realizacja szkoleń zawodowych prowadzić będzie do zdobycia kwalifikacji lub kompetencji w zawodach wskazanych jako deficytowe w województwie lub w powiecie, z którego pochodzi uczestnik projektu (w oparciu o dane wynikające z dokumentu Barometr zawodów najbardziej aktualnego na dzień składania wniosku o dofinansowanie - dotyczy konkretnych szkoleń założonych we wniosku o dofinansowanie, lub najbardziej aktualnego na dzień organizacji szkoleń lub identyfikacji potrzeb szkoleniowych – dotyczy szkoleń nieokreślonych we wniosku o dofinansowanie). W przypadku realizacji szkoleń, które służą nabywaniu kwalifikacji lub kompetencji nieokreślonych jako deficytowe w ramach dokumentu Barometr zawodów, będą one potwierdzoną odpowiedzią na potrzeby konkretnych pracodawców (w tej sytuacji wnioskodawca na etapie składania wniosku lub przed rozpoczęciem realizacji szkolenia będzie posiadać potwierdzenie takiego zapotrzebowania od konkretnych pracodawców, np. w formie wstępnych deklaracji zatrudnienia). Dodatkowo, w przypadku realizacji szkoleń, które służyć będą nabywaniu kompetencji (zarówno określonych jako deficytowe w ramach dokumentu Barometr zawodów, jak i będących potwierdzoną odpowiedzią na potrzeby konkretnych pracodawców), wnioskodawca będzie posiadać akceptację przez pracodawców dotyczącą zarówno programu szkolenia, jak i zakresu efektów kształcenia, które zostaną osiągnięte przez uczestników szkolenia." - dla spełnienia kryterium nr 9 należy zawrzeć stwierdzenie: „Efektem szkoleń będzie uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji potwierdzonych odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), w rozumieniu Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020. Uzyskanie kwalifikacji lub kompetencji jest każdorazowo weryfikowane poprzez przeprowadzenie odpowiedniego ich sprawdzenia (np. w formie egzaminu)". |
7 | Pkt. 4.1 Ocena formalno-merytoryczna, Str. 28 | Szczegółowe kryteria dostępu wskazano w Planie działania na rok 2017 dla I Osi Priorytetowej PO WER zatwierdzonym Uchwałą nr 84 Komitetu Monitorującego PO WER z dnia 13 września 2016 r. oraz decyzją Instytucji Zarządzającej PO WER 2014-2020 z dnia 21 października 2016 r. | Szczegółowe kryteria dostępu wskazano w Planie działania na rok 2017 dla I Osi Priorytetowej PO WER zatwierdzonym Uchwałą nr 84 Komitetu Monitorującego PO WER z dnia 13 września 2016 r. i decyzją Instytucji Zarządzającej PO WER 2014-2020 z dnia 21 października 2016 r. oraz uchwałą nr 114 Komitetu Monitorującego PO WER z dnia 6 lutego 2017 r. |
8 | Pkt. 4.1 Ocena formalno-merytoryczna, Str. 31- 32 | Jeżeli projekt zakłada szkolenia zawodowe, muszą one odpowiadać bieżącym potrzebom rynku pracy. Jeżeli w ramach projektu są realizowane szkolenia zawodowe, ocenie podlega czy prowadzą one do zdobycia kwalifikacji lub kompetencji w zawodach wskazanych jako deficytowe w województwie lub w powiecie/powiatach, z których pochodzą uczestnicy projektu (w oparciu o dane wynikające z dokumentu Barometr zawodów 2016). W przypadku realizacji szkoleń, które służą nabywaniu kwalifikacji lub kompetencji nieokreślonych jako deficytowe w ramach dokumentu Barometr zawodów 2016, są one potwierdzoną odpowiedzią na potrzeby konkretnych pracodawców (w tej sytuacji wnioskodawca powinien na etapie składania wniosku lub przed rozpoczęciem realizacji szkolenia posiadać potwierdzenie takiego zapotrzebowania od konkretnych pracodawców, np. w formie wstępnych deklaracji zatrudnienia). Dodatkowo, w przypadku realizacji szkoleń, które mają służyć nabywaniu kompetencji (zarówno określonych jako deficytowe w ramach dokumentu Barometr zawodów 2016, jak i będących potwierdzoną odpowiedzią na potrzeby konkretnych pracodawców), wnioskodawca powinien posiadać akceptację przez pracodawców dotyczącą zarówno programu szkolenia, jak i zakresu efektów kształcenia, które zostaną osiągnięte przez uczestników szkolenia. Spełnienie kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie treści wniosku o dofinansowanie projektu. | Jeżeli projekt zakłada szkolenia zawodowe, muszą one odpowiadać bieżącym potrzebom rynku pracy. Celem zastosowania kryterium jest osiągnięcie bardziej efektywnych rezultatów proponowanego wsparcia oraz dostosowanie kwalifikacji i kompetencji osób pozostających bez zatrudnienia do potrzeb zidentyfikowanych na lokalnym rynku pracy, co w konsekwencji pozwoli na zwiększenie ich szans na podjęcie stałego zatrudnienia. Efektywna analiza rynku pracy wpłynie na rzeczywistą poprawę sytuacji uczestników projektu. Jeżeli w ramach projektu są realizowane szkolenia zawodowe, ocenie podlega czy prowadzą one do zdobycia kwalifikacji lub kompetencji w zawodach wskazanych jako deficytowe w województwie lub w powiecie/powiatach, z których pochodzą uczestnicy projektu (w oparciu o dane wynikające z dokumentu Barometr zawodów najbardziej aktualnego na dzień składania wniosku o dofinansowanie - dotyczy konkretnych szkoleń założonych we wniosku o dofinansowanie, lub najbardziej aktualnego na dzień organizacji szkoleń lub identyfikacji potrzeb szkoleniowych – dotyczy szkoleń nieokreślonych we wniosku o dofinansowanie). W przypadku realizacji szkoleń, które służą nabywaniu kwalifikacji lub kompetencji nieokreślonych jako deficytowe w ramach dokumentu Barometr zawodów, są one potwierdzoną odpowiedzią na potrzeby konkretnych pracodawców (w tej sytuacji wnioskodawca powinien na etapie składania wniosku lub przed rozpoczęciem realizacji szkolenia posiadać potwierdzenie takiego zapotrzebowania od konkretnych pracodawców, np. w formie wstępnych deklaracji zatrudnienia). Dodatkowo, w przypadku realizacji szkoleń, które mają służyć nabywaniu kompetencji (zarówno określonych jako deficytowe w ramach dokumentu Barometr zawodów, jak i będących potwierdzoną odpowiedzią na potrzeby konkretnych pracodawców), wnioskodawca powinien posiadać akceptację przez pracodawców dotyczącą zarówno programu szkolenia, jak i zakresu efektów kształcenia, które zostaną osiągnięte przez uczestników szkolenia. Spełnienie kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie treści wniosku o dofinansowanie projektu. |
Powyższe zmiany Regulaminu obowiązują dla wszystkich złożonych wniosków o dofinansowanie.
Wersja 04 Regulaminu naboru z dnia 17.02.2017 r.