Specjalista do spraw pozyskiwania funduszy


Specjalista do spraw pozyskiwania funduszy identyfikuje zewnętrzne źródła finansowania planowanych przedsięwzięć i pozyskuje fundusze z tych źródeł. Praca specjalisty do spraw pozyskiwania funduszy jest pracą umysłową.
 

Zadania zawodowe:

  • organizowanie stanowiska pracy, w tym przestrzeganie zasad i przepisów BHP, ochrony ppoż., ergonomii i ochrony środowiska;
  • diagnozowanie problemów i potrzeb w zakresie pozyskania funduszy;
  • identyfikowanie źródeł finansowania planowanych działań;
  • analizowanie warunków i ocenianie szans na uzyskanie finansowania;
  • przygotowywanie i składanie wniosku o finansowanie łącznie z dokumentami towarzyszącymi;
  • przygotowywanie pełnej dokumentacji wymaganej do podpisania umowy o dofinansowanie i doprowadzanie do zawarcia tej umowy;
  • ocenianie skuteczności działań podjętych w związku z pozyskiwaniem finansowania.
 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 
W zawodzie specjalisty do spraw pozyskiwania funduszy zwykle wymagane jest wykształcenie wyższe pierwszego stopnia (licencjat) najczęściej na kierunkach: ekonomia, prawo, finanse i rachunkowość. W zawodzie mogą też pracować absolwenci innych kierunków studiów wyższych, którzy posiadają opisane predyspozycje, nabyli doświadczenie lub uzupełnili kompetencje z zakresu pozyskiwania funduszy np. na studiach podyplomowych. Pracodawcy, zatrudniając na stanowisku specjalisty do spraw pozyskiwania funduszy, wymagają minimum dwuletniego doświadczenia w przygotowywaniu wniosków o finansowanie. W pracy specjalisty do spraw pozyskiwania funduszy wskazana jest znajomość języka angielskiego oraz posiadanie prawa jazdy kategorii B. Pracodawcy wymagają również znajomości przepisów i specyfiki realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych, biegłej obsługi programów biurowych, precyzyjnego redagowania pism, formułowania pisemnych uzasadnień, samodzielności w działaniu.
 

Wymagania psychofizyczne:

 
Wykonywanie zawodu specjalisty do spraw pozyskiwania funduszy wymaga komunikatywności, umiejętności prowadzenia spotkań, rozmów telefonicznych, umiejętności prezentowania informacji, gdyż wiąże się ze współpracą z ludźmi. Specjalista do spraw pozyskiwania funduszy powinien cechować się kreatywnością, umiejętnością pozyskiwania informacji z różnych źródeł oraz diagnozowania problemów podmiotów, dla których mają być pozyskiwane środki. Specjalistę do spraw pozyskiwania funduszy powinna cechować umiejętność dobrej organizacji czasu pracy, planowania oraz samodzielności.
 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 
Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu specjalisty do spraw pozyskiwania funduszy są wady wymowy, które uniemożliwiają komunikację werbalną z klientem oraz wady  wzroku i słuchu.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Miejscem pracy specjalisty są przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, organizacje związków zawodowych i pracodawców, instytucje otoczenia biznesu, instytucje finansowe, instytucje edukacji formalnej i nieformalnej, jednostki naukowo-badawcze, urzędy i instytucje administracji publicznej różnych szczebli.
 

Szkoły:

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim

ul. J. Słowackiego 114/118, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 732 74 00
e-mail: filiapt@ujk.edu.pl
www.unipt.pl
 

Uniwersytet Łódzki

ul. Kopcińskiego nr 8/12, 90-232 Łódź
tel. 42 635 46 48
e-mail: dziekanat@wpia.uni.lodz.pl
www.wpia.uni.lodz.pl
 

Społeczna Akademia Nauk

ul. Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź
tel.42 664 66 66
e-mail: uczelnia@san.edu.pl
www.san.edu.pl
 

Dane kontaktowe:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Wojska Polskiego 2, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel. 44 649 60 87, 44 647 74 01
e-mail: cizpt@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Specjalista ds. pozyskiwania funduszy 2020
Specjalista ds. pozyskiwania funduszy 2020.pdf 650 KB

Informacje o publikacji dokumentu