Zgodnie z zapisami pkt. 2.3 Regulaminu konkursu wydatki mogą zostać uznane za kwalifikowalne wyłącznie w przypadku spełnienia warunków kwalifikowalności określonych w
Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 i umowie o dofinansowanie projektu. Kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy – zgodnie z definicją z podrozdziału 2.3
Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata 2014-2020 – to kompetencje, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia, do których zalicza się następujące kompetencje kluczowe z katalogu wskazanego w
zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE) (Dz. Urz. UE L 394 z 30.12.2006, str. 10):
- porozumiewanie się w językach obcych;
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne;
- kompetencje informatyczne;
- umiejętność uczenia się;
- kompetencje społeczne;
- inicjatywność i przedsiębiorczość.
Nabywanie kompetencji kluczowych może być elementem projektu w ramach instrumentów i usług rynku pracy nr 2. tj. instrumentów i usług skierowanych do osób, które przedwcześnie opuszczają system edukacji lub osób, u których zidentyfikowano potrzebę uzupełnienia lub zdobycia nowych umiejętności i kompetencji.
Należy jednak pamiętać, że świadczone wsparcie musi mieć charakter zindywidualizowany i każdorazowo odpowiadać na sprecyzowane potrzeby uczestników projektu. Nabycie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy powinno co do zasady prowadzić do uzyskania kwalifikacji i zostać zweryfikowane (np. w formie egzaminu) i potwierdzone odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem). Jeżeli nabycie kompetencji kluczowych nie prowadzi do nabycia kwalifikacji, to znaczy, że powinno zakończyć się nabyciem kompetencji i odbywać się w oparciu o cztery etapy wskazane w Załączniku nr 11 do Regulaminu konkursu